Hallo josemiguel1987, het kan zijn dat de turbo niet werkt (dit hoeft niet per se te betekenen dat hij kapot is). Controleer de vacuümbuis die is aangesloten op de turbo-ontladingsklep terwijl de motor draait. Als u deze loskoppelt, zou u een vacuüm moeten zien. Als dat niet zo is, kan deze ergens gebarsten of losgeraakt zijn (bij de turbo zelf of bij het magneetventiel dat de vacuümdoorgang regelt). Het magneetventiel haalt het vacuüm uit een andere buis die van de rembekrachtiger komt (controleer dit). Een andere mogelijkheid is dat een slang van de intercooler los zit en druk verliest (controleer de klemmen). U moet ook controleren of de overdruksensor van de turbo niet vuil is. Dit betreft de turbo en de mogelijke storingen. Daar zou ik in principe naar kijken bij een gebrek aan vermogen. In ieder geval maakt het een stuk eenvoudiger om een diagnose te stellen die u de code geeft. Het zou goed zijn als u ons vertelt welk model motor het is, zodat we weten of er een DPF (DPF) is (wat ook nog een punt zou kunnen zijn om te controleren). Ik zou je willen aanraden om de EGR niet uit te schakelen. Het geeft weliswaar geen foutmelding (zoals bij sommige PSA-motoren), maar het verstoort de meting van de luchtinlaat die bij bepaalde snelheden daadwerkelijk de motor in gaat. Bovendien stijgt de temperatuur van de uitlaatgassen en gaat de katalysator kapot (dit zijn allemaal conclusies die ik heb getrokken op basis van mijn eigen ervaringen met de EGR en de vraag of ik die wel of niet moet uitschakelen...). Ik weet al hoeveel "shit" het in de motor stopt en hoe het de cilinderkop en de spruitstukkanalen verlaat... (ik heb ze moeten schoonmaken...), maar het is nu eenmaal zo ontworpen... wat kunnen we eraan doen... Groeten!!!