Zoek MDM

Bulletin

diesel palio sloeg af en wilde niet meer starten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46530 door handmatig-mechanisch
Je zegt dat "hij na 2 kilometer geen geluid meer maakte", dus ik denk dat de zuigers en kleppen daar klopten als de distributieriem niet goed staat. Want maakte hij dit geluid al vóór het losdraaien van de riem? Heb je de markeringen op de poelies gecontroleerd voordat je begon? Ik denk dat als de kleppen een beetje krom waren geweest, je het had gemerkt door een gebrek aan vermogen in die 75 km. Als het te lang was geweest, zou hij meteen zonder vermogen zijn gevallen en zijn gestopt, maar het hangt ervan af hoe krom ze zijn (laten we hopen dat het dat niet is). We kunnen ook een defecte pomp niet uitsluiten, want nu zeg je dat hij geen diesel meer trekt... je had erbij moeten zijn om te zien waar het kloppen vandaan kwam, het is vanaf hier niet makkelijk. Proost!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46533 door handmatig-mechanisch
Oké mensen, ik heb ontdekt dat de poelie ongeveer 15 tanden naar beneden is verschoven ten opzichte van het krukastandwiel. Ik heb hem verwijderd en het tandwiel en de kroon van de injectiepomp afgesteld, maar ik krijg de nokkenas niet op de juiste plek. Heb ik een speciale sleutel nodig en hoe heet die? Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46534 door handmatig-mechanisch
Nou, mijn vriend, het lijkt me dat hij met 5 tanden vooruit niet zou starten, maar goed, of misschien hangt dat ook van de kop af, en als het werkte, nou ja, het werkte,
afgaande op wat je zegt over het gebrek aan diesel. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij geen stroom krijgt om de doorgang te openen. Laat iemand de ontsteking controleren en kijken of je de klep hoort, of erger nog, of hij de ontsteking nog steeds aanzet en gebruik een waakvlam om te kijken of hij stroom krijgt. Dat lijkt me de oorzaak, afgaande op wat je zegt. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden #46538 door handmatig-mechanisch
Je kunt de nokkenas niet bewegen, omdat je waarschijnlijk kromme kleppen hebt en hij moeilijk draait... Ik heb al aangedrongen op timing. Je moet het kleppendeksel verwijderen en van daaruit kun je zien of er verzonken kleppen zijn. Zo ja, dan moet je de cilinderkop demonteren om te zien hoeveel kleppen je moet vervangen. Maar daar houdt het niet op. Nu moet je ook de drijfstangbussen van de zuiger controleren op stoten. Als deze niet zijn aangeraakt (ik heb het over de drijfstangbussen), en als dat wel het geval is, krijg je problemen, om nog maar te zwijgen van kromme drijfstangen. Om het goed te doen, moet je ook dit laatste onderdeel controleren. Je had de pech dat je met de timing begon, en je vertrouwde erop dat er niets mis was. Ik wou dat ik het bij het verkeerde eind had met alles wat ik je vertel, maar ik weet het niet... Veel succes, mijn vriend!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 4 maanden geleden - 11 jaar en 4 maanden geleden #46548 door handmatig-mechanisch
Verwijder het kleppendeksel en demonteer de nokkenas, zodat u de krukas kunt draaien en gereed kunt maken. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 11 jaar 4 maanden geleden door .