Zoek MDM

Bulletin

diesel palio sloeg af en wilde niet meer starten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46516 door handmatig-mechanisch
Diesel Palio slaat af en start niet meer. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedenavond forumcollega's, mijn naam is Reni, ik heb een Fiat Palio 98 1.7 diesel, ik heb de distributieriem losgemaakt omdat deze te uitgerekt was en ik voelde een klop, nou toen ik hem terug op de kroon zette die verbonden is met de injectiepomp draaide hij ongeveer 5 tanden of minder, ik startte hem zonder problemen, het enige wat hij maakte was een kloppend geluid dat na 2 kilometer weg was en normaal bleef draaien, ik heb ongeveer 75 kilometer gereden en plotseling sloeg hij af zonder enig geluid of iets anders te maken, wat ik heb gemerkt is dat de injectiepomp geen diesel naar hen stuurt en ik heb de complete afsluitsolenoïde die naar de pomp gaat vervangen voor het geval dat, ik kan je vertellen dat hij uitging zonder te stotteren of zoiets, het is alsof hij zonder brandstof is komen te zitten, zoiets, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, heel erg bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46517 door handmatig-mechanisch
Je hebt de distributieriem gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46522 door handmatig-mechanisch
Goed, ja, ik heb het gecontroleerd en het is in orde, er is niets losgekomen of kapot gegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46523 door handmatig-mechanisch
Zoals mijn vriend Huipi je vertelt: "controleer de riem" of de timing. Het is niet normaal om hem te starten en een "klop" in de motor te horen... Je zegt dat hij ongeveer 5 tanden van de pomp kwijt is, maar je vermeldt niet of hij ook het krukastandwiel of de nokkenas kwijt is; als dit is gebeurd, zouden zelfs de kleppen krom kunnen zijn. Ik hoop dat je geluk hebt, en controleer natuurlijk de timing en draai die met de hand voordat je de motor start. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 2 maanden geleden #46528 door handmatig-mechanisch
Hoi, bedankt voor het advies. Ik zeg je dat alleen de kroon die met de pomp verbonden is, draaide, de rest niet. Is het mogelijk dat ik 75 km kan rijden zonder dat er iets gebeurt en dat de kleppen krom zijn? Ik vraag dit omdat ik totaal geen ervaring heb op dit gebied, bedankt.