Hallo,
ik heb een groot probleem met een Fiat Dobló. Het is simpel: hij start niet als het regent. Op regenachtige dagen rijdt de auto meestal prima, totdat hij, als ik hem uitzet, een vreemd geluid maakt en een beweging maakt, alsof er een motorpoot is gebroken (de poten zijn nieuw), alsof de motor trilt als ik hem uitzet.
De volgende keer dat ik hem probeer te starten, heeft hij moeite en blijft hij op drie cilinders draaien en slaat hij af, waarbij hij veel witte rook achterlaat. Je kunt de startmotor duizend keer ronddraaien, maar hij werkt niet.
Na een paar dagen start hij zonder problemen... en zo nog duizend keer. De distributieriem, koppeling en gloeibougies zijn vervangen, het oliepeil is op peil, er zijn nieuwe filters... alles.
Dit hele probleem begon jaren geleden toen een van de koelvloeistofslangen onder het brandstoffilter brak omdat er brandstof in lekte. Die dag werden de slang en het brandstoffilter vervangen... en vanaf dat moment begon de hel. Het filter is opnieuw vervangen... alle slangen van de tank naar de motor zijn vervangen... en alles is nog steeds hetzelfde. Toevallig regende het die dag ook...
Wat zou het kunnen zijn?