Zoek MDM

Bulletin

Mercedes-Benz ML270 CDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45402 door handmatig-mechanisch
Mercedes Benz ML270 CDI Geplaatst door manual-mecanica
Weet iemand de stationaire raildruk van dit model?
Ik heb die nodig omdat hij niet aanslaat en er geen DTC's in de ECM zijn opgeslagen, en ik denk dat de hogedrukpomp het probleem zou kunnen zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45403 door handmatig-mechanisch
Reactie van een handboekmonteur op het onderwerp Mercedes Benz ML270 CDI
Hoi Spino, ik denk niet dat je de druk in de CDI-rail kunt meten vanwege de hoge druk (meer dan 1000 bar...), vanwege het gevaar dat dit met zich meebrengt, onder andere. Je moet de storing zoeken in een luchtinlaat in het toevoercircuit van de pomp (brandstoftoevoerhuis, filter, aansluitingen, enz.), want als er onvoldoende druk is, zou de ramp-druksensor dit signaleren. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45442 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie.
Ik heb alle O-ringen al vervangen en er is geen verschil. Ik heb het filter vervangen en niets. Zoals ik al zei, er zijn geen DTC's opgeslagen in de ECM en die kunnen worden gemeten met de juiste adapters. De pomp levert me 1230 bar directe druk, maar ik moet de raildruk bij stationair draaien weten. Ik vond in een tutorial over een andere Mercedes-motor dat die 350 bar bij stationair draaien was, maar ik weet niet of dat hetzelfde is. Als je meer informatie hebt, stel die dan op prijs.
Groeten uit Nicaragua.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45447 door handmatig-mechanisch
Hoi Spino, als hij niet aanslaat, kan er een storing zitten in een flowregelaar van de CDI. Deze is verantwoordelijk voor het regelen en afsluiten van de dieselstroom. Test of hij 12 volt ontvangt en meet de weerstand van 4,5 ohm, samen met de brandstoftemperatuursensor. Deze varieert ook de druk in de helling afhankelijk van de dieseltemperatuur. Het is een NTC. De weerstand is koud 3 kOhm, warm 560 ohm. Dan zou er ook een hellingdrukregelaar moeten zijn: 3,8 ohm, 12 volt.
Tot slot de hellingdruksensor:
sporen 1 en 2 = 54 MOhm,
1 en 3 = 24 kOhm,
2 en 3 = 398 kOhm,
5 volt voeding. Op spoor 3:

*Het is vreemd dat je geen foutcodes krijgt... Ik neem aan dat je het circuit van de tankmeter hebt gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 8 maanden geleden #45481 door handmatig-mechanisch
Bedankt Ismael, ik ga de druksensor en de regelaar controleren en eventuele wijzigingen posten, maar ik vermoed de injectoren. Ik ben ze nu aan het demonteren, maar ik heb er maar 4 van de 5 kunnen verwijderen. Er zit er eentje vast door de aanwezige koolstof. Ik heb al een extractor gebruikt, maar niets. Ik heb hem gedraaid, maar niets. Ik heb penetrant gebruikt, maar niets. Als je ideeën hebt, hoor ik het graag. Groeten uit Nicaragua.