Zoek MDM

Bulletin

problemen met de brandstofpomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4072 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: problemen met de brandstofpomp
Ik had een soortgelijk probleem, deze pompen hebben een ontluchtingsgat... mijn probleem was dat de druk in de cilinders niet optimaal was en dat er tijdens de arbeidsslag druk tussen de zuigerveren ontsnapte, waardoor olie over de hele binnenkant van de motor spatte totdat het door een gat naar buiten kwam, zoals het ontluchtingsgat van de pomp, de PCV en zelfs de pakking van het motordeksel. Hoe vaak ik het ook verving, het bleef niet zitten. Test eerst de druk in de cilinders met een meter en vergelijk deze met een handleiding of, zo niet, iets eenvoudigs. Als je er geen geld aan wilt uitgeven, hang de slang dan zo hoog mogelijk op zodat er geen olie lekt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4079 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je antwoord, Chpe.

Ik heb nog een vraag: als het de druk is, betekent dit dat de ringen problemen hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4083 door handmatig-mechanisch
Om specifieker te zijn, de cilinders van de motor waren ovaal, waardoor de zuigersegmenten of -ringen niet goed konden afdichten, waardoor een groot deel ervan tijdens de arbeidsslag door de ringen heen ontsnapte, waardoor overal oliespatten ontstonden en zelfs de cilinderkoppakking kapot ging. Iets anders wat mij met een andere auto overkwam, voor ik het vergeet, was dat de PCV of positieve-luchtontluchtingsklep niet goed werkte. Hij was nutteloos omdat hij verstopt zat en de opgebouwde druk een uitweg zocht. :onzeker: