Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44745 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, Ismael, inderdaad, OBD1 (het eerste generatie boorddiagnosesysteem is analoog aan de Opel ALDL (OBD1 GM). Ik ben het eens met wat Ismael zegt (flowmeter), maar de oscillaties trokken mijn aandacht. Volgens mij kan het ook de TPS zijn, ofwel de gasklepsensor, of het systeem herkent een gesloten gasklepstand niet, of het systeem heeft 2 problemen tegelijk, temperatuursensor plus flowmeter. Het zou zeldzaam zijn, maar niet onmogelijk... Groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, het zou interessant zijn om de mening van deze hele community te horen. Groeten aan iedereen. :)
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44747 door handmatig-mechanisch
Hallo, om te bepalen of het de flowmeter is, raad ik aan de stekker los te koppelen en de auto te starten. Als je hetzelfde blijft doen alsof de auto aangesloten is, kun je zeggen dat het probleem is opgelost. Met vriendelijke groet!
*Bedankt voor je vraag over OBD1!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44773 door handmatig-mechanisch
Hallo Ismael 53, wat er is gebeurd, is dat de auto perfect liep, maar zomaar en zonder waarschuwing stopte hij met werken. Ik begon te controleren waarom en ik realiseerde me dat er in geen van de injectoren een puls zat en dus kreeg ik een computer met dezelfde serie, dezelfde kenmerken en alles, hoe dan ook, een identieke. Ik heb hem vervangen en voila, het probleem is opgelost. De auto begon perfect te lopen, maar bij stationair draaien bij het accelereren slaat de motor af alsof er teveel lucht door het spruitstuk stroomt. Ik heb alle vacuüms gecontroleerd en die waren in orde. Toen realiseerde ik me dat de kabelboom van de MAF-sensor in slechte staat was, omdat ik die al had gerepareerd en ik daarheen was gegaan en dat zou de storing kunnen zijn. En toen zat het TPS-pedaal los. Ik heb hem er weer op gezet en niets. Het probleem is dat ik de twee sensoren en de computer al heb getest in de auto van een vriend die hetzelfde is als de mijne en die werken prima. Nu heb ik geen idee wat het morgen kan zijn. Ik zal een video uploaden van de storing die het veroorzaakt, zodat je een beter beeld krijgt van de storing, want vandaag heb ik de hele dag besteed aan het opnieuw controleren van wat ik al had gecontroleerd en Niets. Wat fiat147 zegt over hoe je het moet scannen. Ik heb het al op internet gevonden, maar ik had er vandaag geen tijd voor. Morgen upload ik de video daarvan ook.

Groeten en bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44774 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, de stationair draaiende trillingen in dat systeem kunnen worden veroorzaakt door de lambdasonde. Probeer deze los te koppelen en kijk of er toerentalschommelingen in je motor zitten. Met vriendelijke groet.