Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44745 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, Ismael, inderdaad, OBD1 (eerste generatie boorddiagnosesysteem) is vergelijkbaar met Opel's ALDL (OBD1 GM). Ik ben het eens met wat Ismael zei (luchtmassasensor), maar de schommelingen trokken mijn aandacht. Naar mijn mening zou het ook de TPS (gaskleppositiesensor) kunnen zijn, of het systeem herkent de gesloten gasklepstand niet, of er zijn twee problemen tegelijk: de temperatuursensor en de luchtmassasensor. Dat zou ongebruikelijk zijn, maar niet onmogelijk. Groeten aan iedereen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 11 maanden geleden #44746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, het zou interessant zijn om de mening van deze hele community te horen. Groeten aan iedereen. :)
Laatst bewerkt: 11 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44747 door handmatig-mechanisch
Hallo, om te bepalen of het de luchtmassasensor is, raad ik aan de connector los te koppelen en de motor te starten. Als het probleem zich dan nog steeds voordoet, is het opgelost. Groetjes!
*Bedankt voor de vraag over OBD1!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44773 door handmatig-mechanisch
Hallo Ismael 53, wat er gebeurde is dat de auto perfect liep, maar plotseling en zonder waarschuwing ermee ophield. Ik ben gaan onderzoeken wat er aan de hand was en kwam erachter dat er geen puls meer was bij de injectoren. Dus ik heb een computer gevonden met hetzelfde onderdeelnummer, dezelfde specificaties, alles – eigenlijk een identiek exemplaar. Ik heb die erin gezet en dat loste het probleem op. De auto liep weer perfect, maar stationair, als ik gas geef, slaat de motor af alsof er te veel lucht door het spruitstuk stroomt. Ik heb alle vacuümleidingen gecontroleerd en die zijn in orde. Toen realiseerde ik me dat de kabelboom van de MAF-sensor in slechte staat was, omdat ik die al eens had gerepareerd, en ik dacht dat dat het probleem kon zijn. Daarna bleek de TPS (gaskleppositiesensor) los te zitten. Ik heb hem vastgedraaid, maar er veranderde niets. Het probleem is dat ik beide sensoren en de computer al in de auto van een vriend heb getest, die hetzelfde is als de mijne, en daar werken ze prima. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Ik zal morgen een video van het probleem uploaden. Dit is om je een beter begrip van het probleem te geven, want ik heb vandaag de hele dag dingen opnieuw gecontroleerd en niets werkte. Wat fiat147 zei over hoe je het moet scannen, had ik al online gevonden, maar ik had er vandaag geen tijd voor. Ik zal de video daarover morgen ook uploaden.

Groeten en bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44774 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, de schommelingen in het stationair toerental van dat systeem kunnen worden veroorzaakt door de lambdasonde. Probeer deze los te koppelen en kijk of er dan nog steeds schommelingen in het motortoerental zijn. Groeten.