Hallo Ismael 53, wat er gebeurde is dat de auto perfect liep, maar plotseling en zonder waarschuwing ermee ophield. Ik ben gaan onderzoeken wat er aan de hand was en kwam erachter dat er geen puls meer was bij de injectoren. Dus ik heb een computer gevonden met hetzelfde onderdeelnummer, dezelfde specificaties, alles – eigenlijk een identiek exemplaar. Ik heb die erin gezet en dat loste het probleem op. De auto liep weer perfect, maar stationair, als ik gas geef, slaat de motor af alsof er te veel lucht door het spruitstuk stroomt. Ik heb alle vacuümleidingen gecontroleerd en die zijn in orde. Toen realiseerde ik me dat de kabelboom van de MAF-sensor in slechte staat was, omdat ik die al eens had gerepareerd, en ik dacht dat dat het probleem kon zijn. Daarna bleek de TPS (gaskleppositiesensor) los te zitten. Ik heb hem vastgedraaid, maar er veranderde niets. Het probleem is dat ik beide sensoren en de computer al in de auto van een vriend heb getest, die hetzelfde is als de mijne, en daar werken ze prima. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Ik zal morgen een video van het probleem uploaden. Dit is om je een beter begrip van het probleem te geven, want ik heb vandaag de hele dag dingen opnieuw gecontroleerd en niets werkte. Wat fiat147 zei over hoe je het moet scannen, had ik al online gevonden, maar ik had er vandaag geen tijd voor. Ik zal de video daarover morgen ook uploaden.
Groeten en bedankt.