Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 10 maanden geleden #44891 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, ik ben het met jullie eens, niemand tegen iemand. Ik respecteer jullie meningen ook enorm, daar draait het om. Ik probeerde ook niet met iemand te concurreren; die fase heb ik al lang achter me gelaten en ik hoef niemand iets te bewijzen. Ik wilde die man alleen maar helpen, en naar mijn mening hebben jullie hem niet de kans gegeven om het onderwerp verder uit te werken. Als je een mening geeft, probeer ik persoonlijk altijd met respect te leren van ervaren mensen zoals jullie. Wat betreft de EEPROM, dit systeem heeft er geen; het heeft ROM en KAM-geheugen. De introductie van EEPROM (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) kwam later, en als je me niet gelooft, zoek het dan maar op. De code gaf zelfs aan dat er permanent geen stroom was met de dop erop. Als dat klopt, zou het de ROM van de computer kunnen zijn. Ik heb nooit gezegd dat de computer van de auto defect was; je had goed moeten lezen om dat te beseffen. Wat betreft de verdeler en de ontstekingsmodule, het is duidelijk dat u niet eens de moeite heeft genomen om de video's te bekijken die uw collega heeft geüpload, waarin de verdeler duidelijk te zien is. Uw mening heeft alleen maar voor verwarring gezorgd en de tijd van uw collega verspild, die uw beweringen wilde controleren zonder dat u de moeite nam om te kijken naar wat de ander had gepost. Neem bijvoorbeeld diagnoses: als een klant een probleem met het remsysteem van een auto meldt, vervangt u dan het hele systeem (wat een fortuin kost), of diagnosticeert u het remsysteem en repareert u het vervolgens? Het is hetzelfde principe in de elektronica... Ik sluit dit onderwerp af. Ik hoop, meneer Ismael, dat u een collega kunt helpen met een systeem waarvan u zelf beweert er niets van af te weten... Meningen zijn slechts meningen... Met vriendelijke groet!
Laatst bewerkt: 11 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44894 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Oké, om misverstanden te voorkomen: op pagina 1 noemde ik de luchtmassasensor of DIS, maar toen werd me verteld dat die er niet in zit... Ik kan geen video's bekijken op mijn pc. Wat betreft de EEPROM of RAM of hoe het ook heet, ik heb het niet goed uitgelegd. Wat ik bedoelde was dat als er een probleem is met het geheugen, de automatische scan mogelijk niet betrouwbaar is. Dit is slechts mijn mening. Ik laat het hierbij in afwachting van de resultaten van de foutdiagnose. Bedankt voor je advies. Laten we verdergaan met het mechanische probleem, want daar is iedereen in geïnteresseerd. Groetjes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 11 maanden geleden #44895 door handmatig-mechanisch
Hallo iedereen, meneer ismael53, uw gedrag is zeer ernstig. U gooit met stenen en verbergt uw eigen hand... U weet wel wat ik bedoel... zoals wanneer u letterlijk op pagina 7 zegt: "Ik heb het al gecontroleerd, er is een distributeur," waarmee u het bronzen exemplaar bedoelt. Als ik het goed begrijp, zei u dat u de video niet had gezien, dus u bent onwaarachtig en onderschat de intelligentie van mensen... Uiteindelijk heeft u met uw houding alleen maar een collega-professional geschaad die om hulp vroeg bij een complex probleem. Ik blijf erbij, u geeft zelf toe dat u het systeem NIET KENT, wat wilt u dat ik daarvan vind?B) Met vriendelijke groet. P.S.: Mensen zijn niet dom...
Laatst bewerkt: 11 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44896 door handmatig-mechanisch
Ik heb de foto's gezien, maar wat als je zegt dat er geen DIS in zit? Laat ik het even verduidelijken: ik zei luchtmassasensor of DIS, het maakt me niet uit of het MAF of MAP is, DIS. Het maakt me ook niet uit of het een bobine met een module is, of dat er een verdeler in zit... Ik heb het over het ontstekingssysteem in het algemeen; dit zit in elke benzinemotor. Ik dacht dat het de luchtmassasensor kon zijn, gebaseerd op wat de andere persoon zei. Wat betreft natte bougies, ik dacht dat er geen vonk was, dus als de krukaspositiesensor (CKP) een goed signaal geeft, deed me dat denken aan het ontstekingssysteem (en zelfs de hoogspanningskabels), volgens de instructies die je me gaf met de foutcodes, aangezien die ook relevant voor me zijn. Nu, laat ik eens kijken of je begrijpt dat ik op GEEN ENKEL MOMENT iets van wat je hebt gezegd heb proberen tegen te spreken. Ik geef toe dat ik het verkeerd begrepen heb, want je hebt op geen enkel moment gezegd dat de ECU defect is. Mijn excuses. Natuurlijk is niemand dom, maar het lijkt je te storen dat ik advies geef, bijvoorbeeld als ik zeg dat het een defecte temperatuursensor kan zijn, als die niet is aangesloten, of als die een lage weerstand aangeeft, enzovoort. Ik weet zeker dat dat jou ook zou storen. Respecteer andere meningen, laat de persoon met het autoprobleem ook andere standpunten hebben, laat hem of haar zelf bepalen wat je hem of haar vertelt. Ik snap niet wat je ermee wint om iemand zomaar af te wimpelen, ik vind het niet goed. Hoe dan ook, ik ben hier niet om te discussiëren, ik ben hier om een ​​oplossing voor het probleem te vinden, net als iedereen, neem ik aan, oké?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 11 maanden geleden #44897 door handmatig-mechanisch
Hallo, alle meningen zijn geldig, met één uitzondering: die van iemand die, alleen maar om aandacht te trekken, willekeurige ideeën uitkraamt, vervolgens schaamteloos liegt en daarna de slachtofferrol speelt, typisch voor een oplichter. Ik blijf erbij: besefte je niet dat je het kind alleen maar in de war bracht? Ik twijfel niet aan je intelligentie, maar wel aan je intenties (je bent een sluwe oude vos) en de manier waarop je met mensen praat wanneer ze een mening uiten die gebaseerd is op kennis en/of ervaring. Je lijkt te ontploffen en er komt een stroom onzin uit je mond, zonder enige onderbouwing of bron om je beweringen te staven – luchtkastelen. Bovendien raas je tegen moderne technologie, "breng de carburateurs terug", "het kleine apparaatje" (scanner), en vervolgens geef je heel nonchalant je mening over onderwerpen waar je absoluut niets van afweet. In dit geval, ik blijf erbij, heb je het kind alleen maar nog meer in de war gebracht. Meningen zijn helemaal niet erg, maar wetende dat de ontsteking DIS was, stuurde je die jongen om de verdeler te laten controleren, en dat... Mijn vriend, met jouw ervaring op dit gebied, is dat gewoon kwade bedoelingen, en dat stoorde me. En als je alleen foto's en geen video's had gezien, waarom zei je dan tegen die man dat je niet wist hoe je die codes moest interpreteren? En wat te denken van het linker- of rechterlampje? Dit bewijst dat je glashard liegt, en dat je de video's had gezien en vals hebt gespeeld met de verdeler, terwijl je wist dat er geen verdeler in zat... Kijk, ik zou nog wel even door kunnen gaan, het is niet mijn bedoeling om iemand lastig te vallen, maar je houding maakte me boos. Sterker nog, als je die man niet zo in de war had gebracht, hadden we allemaal al geweten wat er mis was met de auto. Ik blijf erbij, ik nodig je uit om die man te helpen en te kijken of je het probleem kunt vinden. Onthoud altijd: MENSEN ZIJN NIET DOM. De mensen die dit bericht hebben gevolgd, hebben tenminste geleerd hoe ze codes moeten interpreteren aan de hand van knipperlichten op een Ford OBD1. Wat was jouw bijdrage aan dit bericht? Tot slot, als je respect wilt, toon dan ook respect voor anderen...B) Groeten.
Laatst bewerkt: 11 jaar 11 maanden geleden door .