Hallo
Fiat, ja, ik heb de codes al gecontroleerd en ze geven me dezelfde als die van jou. Dat was een fout in de interpretatie. Het lijkt erop dat dezelfde codes drie keer worden herhaald: 511, 118, 121, 113 en 335
511: Geen stroom naar PCM-pin 1 of defecte PCM (processor), dat wil zeggen dat de ECU van de motor geen accuspanning krijgt, ongeacht of de plaat aan of uit staat, of dat het ROM-geheugen van de ECU defect is (interne
ECU-storing).
We kunnen dit uitsluiten, want als er wel spanning van de ontstekingsmodule naar de ECU komt en dit inderdaad via pin 1 gaat, heb ik 2 ECU's in het geheugen geplaatst. Dan moet ik de andere ECU opnieuw scannen.
118: Het ECT-sensorsignaal is groter dan het zelftestmaximum van 4,6 volt, wat betekent dat de ECU een hoog signaal ontvangt, groter dan 4,6 V van de koelvloeistoftemperatuursensor van de motor (defecte sensor of open circuit (doorgesneden kabels).
Ik ga hier extra aandacht aan besteden omdat dit voertuig 2 sensoren heeft, een op het bovenste gedeelte, een andere op het onderste gedeelte van de waterinlaat waar de thermostaat zich bevindt. Degene op het bovenste gedeelte is degene die de motortemperatuur markeert en deze is geannuleerd (losgekoppeld) omdat ze er een andere hebben geplaatst die niet de originele is, vandaar dat ik het weet omdat het niet dezelfde connector is en degene op het onderste gedeelte is degene die de elektrische ventilatoren inschakelt en deze werkt goed.
121: Gesloten gasklep TPS-spanning hoger of lager dan verwacht, wat betekent dat de motorcomputer een hoger of lager signaal ontvangt dan verwacht in de gesloten gasklepstand (hij herkent geen gesloten gasklep en regelt daarom het stationair draaien niet goed.
Nou, ik heb de TPS al gecontroleerd en het lijkt in orde te zijn omdat de weerstand varieert bij het draaien.
113: Het ACT-sensorsignaal is hoger dan het maximum van 4,6 volt van de zelftest, of de luchttemperatuursensor, hoog signaal, open of kortgesloten circuit.
Nou, ik begrijp dat zelfs als deze sensor defect raakt, de ECU een systeem heeft waarmee hij volgens de fabrieksparameters werkt, dus volgens de ECU negeert hij storingen van deze sensoren en werkt hij, om het zo maar te zeggen, in de standaardmodus.
335: Spanning van de PFE- of DPFE-sensor buiten het zelftestbereik, of het uitlaatgasfeedbacksignaal (EGR) buiten het bereik.
Deze lijkt me ook erg interessant, omdat de PCV-klep ontbreekt en de buis die van de uitlaat naar de luchtregelaar loopt en deze naar het spruitstuk stuurt, is doorgesneden en er is een slang op aangesloten, dus misschien is hij verstopt.
Nou, Fiat, Ismael, hartelijk dank voor jullie steun en laten we gaan, laten we deze fouten verhelpen en kijken wat er gebeurt. Kom hier. We zullen uitkijken wanneer het probleem eindelijk is opgelost.
Alvast bedankt aan iedereen.