Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44841 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo weer. Heeft hij een ontstekingsmodule of DIS? Zo ja, dan is het lastig te controleren, maar deze storingen lijken ook erg op elkaar. Er is geen twijfel mogelijk dat er een defecte elektronische sensor is wanneer het lampje brandt. Probeer de DIS of de module te vervangen (als je dat nog niet gedaan hebt). Misschien kan Fiat je helpen met de codes, want ik ken ze niet bij deze auto. Controleer de CKP-ring en kijk of deze handmatig beweegt (of dat hij niet "wiebelt"). Met vriendelijke groet en veel succes!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44842 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, Wichopit:) , het lijkt erop dat dit systeem 3- of 5-cijferige codes uitgeeft. Ik ben mijn literatuur aan het doornemen om ze te interpreteren. Met vriendelijke groet.:kwaadaardig:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44845 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Wichopit, kijk, het geeft inderdaad 3-cijferige codes, bijvoorbeeld 511. Kijk naar de reeks, het begint met 5 flitsen achter elkaar, dan een korte pauze, 1 flits, dan weer een korte pauze, 1. Dan, nou ja, als je een lange pauze ziet die de codes scheidt, krijg ik 511, 118, 121, 113, 335. Ik weet niet of je het begrijpt, ik heb de procedure meerdere keren uitgevoerd en dat is wat ik kreeg. Ik vraag je om ze te tellen om te zien of we overeenkomen. Hoewel 3-cijferige codes niet gebruikelijk zijn, zijn ze beter dan het 2-cijferige systeem en hebben ze veel meer codes, daarom kan het ons helpen het probleem te identificeren. Tel de flitsen en vertel het me. Ik ga mijn honden voeren en zoeken naar de codes, maar tel ze, ik kan het mis hebben bij het tellen. In het begin is het een beetje moeilijk, maar daarna loopt alles soepel. Groeten
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44850 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, wichopit, ik heb de codes meerdere malen gecontroleerd.
511: Geen stroom naar PCM-pin 1 of defecte PCM (processor), wat betekent dat de ECU van de motor geen accuspanning ontvangt, ongeacht of de plaat aan of uit staat, of dat het ROM-geheugen van de ECU defect is (interne
ECU-storing).
118: Het ECT-sensorsignaal is groter dan het zelftestmaximum van 4,6 volt, wat betekent dat de ECU een hoog signaal ontvangt, groter dan 4,6 V van de koelvloeistoftemperatuursensor van de motor (defecte sensor of open circuit (doorgesneden kabels).

121: TPS-spanning bij gesloten gasklep hoger of lager dan verwacht, wat betekent dat de motorcomputer een hoger of lager signaal ontvangt dan verwacht in de gesloten gasklepstand (hij herkent een gesloten gasklep niet en regelt daarom het stationair draaien niet goed). 113:
Het ACT-sensorsignaal is groter dan het zelftestmaximum van 4,6 volt, wat betekent dat de luchttemperatuursensor een hoog signaal, open circuit of kortsluiting heeft.
335: PFE- of DPFE-sensorspanning buiten het zelftestbereik, wat betekent dat het uitlaatgasfeedbacksignaal (EGR) buiten het bereik ligt.
In ieder geval lijkt het mij belangrijk om te verduidelijken: hebt u de zelfdiagnose uitgevoerd met de motor uit en de plaat erop?
Als u vragen heeft, reageren we. Groeten
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44864 door handmatig-mechanisch
Hallo
Ismael, ja, dank je wel. Kijk, de auto heeft geen schijfontsteking, maar een elektronische. Daarom zit er een module in, en die heb ik, voor zover je weet, niet vervangen. Het is erg moeilijk om een ontstekingsmodule te diagnosticeren, en wat betreft de CKP, zit die goed vast aan de basis?

Dank je wel.