Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden - 11 jaar en 11 maanden geleden #44835 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo iedereen, wichopit:) , ik raad je aan om de foutcodes te wissen door de accu een paar minuten los te koppelen en vervolgens de zelfdiagnosetest uit te voeren. Ik heb ook de injectordraden gecontroleerd; heb je gecontroleerd of die geen kortsluiting hebben? Is de injectorweerstand correct? Als je wilt controleren op lekkages in het spruitstuk, giet dan water in alle plekken waar mogelijk lekkage in het inlaatspruitstuk kan zitten terwijl de motor draait; je hoeft het spruitstuk niet te verwijderen. Groeten.
Laatst bewerkt: 11 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44836 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo, je zegt dat de krukaspositiesensor (CKP) het signaal correct doorgeeft, maar hoe weet je of het te vroeg of te laat is? Als het kroonwiel verbogen is, niet goed staat of de tanden beschadigd zijn, zou ik het vervangen. De CKP-sensor moet zich op 0,5 mm afstand van het kroonwiel bevinden. Ik denk niet dat de opgeslagen foutcodes ertoe doen; die zouden gewist moeten worden door de accu 15 minuten los te koppelen. Zo te zien is er al aan deze auto door veel verschillende mensen gewerkt. Ik zou helemaal opnieuw beginnen en de timing en de positie van het kroonwiel controleren om er zeker van te zijn dat deze niet te ver vooruit of te laat staat. En wees voorzichtig met vervangen onderdelen als ze niet nieuw zijn of niet op een andere auto zijn getest. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44837 door handmatig-mechanisch
Oké, ja Fiat, ik heb de minpool van de accu al 10 minuten losgekoppeld, maar het probleem is niet opgelost. De sensordraden zijn in orde, er is geen kortsluiting of iets dergelijks. Ik stuur je nu de weerstandswaarden van elke sensor en van de CKP-sensor door.
Hier is de video met de codes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44838 door handmatig-mechanisch
:kwaadaardig:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44840 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, Ismael, ja, ik heb de CKP-sensor al vervangen, en zoals je zegt, begin ik helemaal opnieuw, juist omdat de auto al door zoveel handen is gegaan. Ik heb al van alles gerepareerd en ik heb gemerkt dat de garages waar de auto vandaan komt, net als ik, al verschillende sensoren hebben vervangen. De meeste sensoren zijn dus zo goed als nieuw; er is al heel wat geld in dat onderdeel van de auto geïnvesteerd. Het enige wat ik nog moet controleren, is of de ring niet beschadigd is.

Hier zijn wat foto's zodat je de staat van de bedrading en de rest kunt zien.

Ik vraag me af of de ontstekingsmodule misschien iets met dit probleem te maken heeft.