Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden - 11 jaar en 9 maanden geleden #44835 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, Wichopit:) , ik raad aan om de codes te wissen door de accu een paar minuten los te koppelen en vervolgens de zelfdiagnose uit te voeren. Ik heb ook de injectordraden gecontroleerd. Heb je gecontroleerd op kortsluiting? Is de weerstand van de injector correct? Als je wilt controleren op lekkages in het spruitstuk, giet dan water met draaiende motor over de plekken waar mogelijk inlaatlekken zitten. Je hoeft het spruitstuk niet te verwijderen.
Laatst bewerkt: 11 jaar 9 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44836 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hoi, je zegt dat de CKP het signaal correct doorgeeft, maar hoe weet je of dat niet te vroeg of te laat gebeurt...? Als het kroonwiel krom is, niet goed staat, of als de tanden slecht zijn, zou ik het vervangen. De CKP moet 0,5 mm van het kroonwiel verwijderd zijn. Ik denk niet dat het invloed heeft als er opgeslagen codes op staan; die zouden gewist moeten worden door de accu 15 minuten te verwijderen. Voor zover ik kan zien, is deze auto al te vaak onderhouden... Ik zou helemaal opnieuw beginnen en de distributieriem en de positie van het kroonwiel controleren, voor het geval het te vroeg of te laat is... en wees voorzichtig met vervangen onderdelen als ze niet nieuw zijn of op een andere auto zijn getest. Proost!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44837 door handmatig-mechanisch
Oké, ja, Fiat, inderdaad. Ik heb de negatieve accukabel 10 minuten losgekoppeld en de sensorkabels zijn niet beschadigd. Ze zijn in orde, ze zijn niet kortgesloten of zoiets. Nu ga ik de weerstand van elk van de sensoren vanaf de CKP sturen.
Hier is de video van de codes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44838 door handmatig-mechanisch
:kwaadaardig:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 9 maanden geleden #44840 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, Ismael, ik heb inderdaad de CKP-sensor al vervangen en zoals je zegt begin ik helemaal opnieuw, juist omdat er al veel handen doorheen zijn gegaan. Ik heb veel dingen gecorrigeerd en ik ben erachter gekomen dat de werkplaatsen waar de auto vandaan komt, net als ik al verschillende sensoren hebben vervangen, dus de meeste sensoren zijn nieuw. Vrijwel allemaal hebben ze al veel geld geïnvesteerd in dat deel van de sensoren. En als het enige is om te controleren of de ring niet beschadigd is,

hier zijn wat foto's zodat je de staat van de bedrading en dergelijke kunt zien.

Ik heb gedacht dat het niets te maken heeft met de ontstekingsmodule met deze storing.