Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44809 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, Wichopit, ik heb de video's bekeken en een vraag. Is het knipperende gele lampje in de eerste twee gevallen de controle? als het lampje overeenkomt met de controle, code 32, (geel lampje links op het dashboard, maar ik weet niet of je de brug naar de connector hebt gemaakt of niet. ten derde, de oscillaties zijn abrupt, daarom zou het niet de tps of zuurstofsensor moeten zijn. in het laatste deel, lezend in je bericht, viel het me op, hoe zit het met de koevoet naar de getande ring, is er schade aan de tanden hiervan? want als er schade is, is het normaal dat het je dat soort plotselinge verzoeken in het motortoerental geeft. de twijfel die ik heb is welke van de 2 gele getuigen van de 2e video de controle is? Code 32 verwijst naar het evap-systeem, hoewel het een probleem is dat wordt gedetecteerd door de motor-ecu, kan het een kleine invloed hebben op het probleem, maar het kunnen ook codes zijn die door de airbag worden geleverd. als het controlelampje degene is aan de rechterkant van de 2e video, codes 47 en ik weet niet of de video verder ging, De tweede 95? En toen? In ieder geval worden de codes zo aan je gegeven: een korte Pauze betekent een code. Wanneer de pauze langer duurt, scheiden ze de codes, dat wil zeggen, meer dan één. Als je een foto van de schade aan de tanden zou kunnen plaatsen, is dat beter, maar ik denk dat daar het probleem ligt. Om je echter te helpen, is het raadzaam om het waarschuwingslampje te verduidelijken, wat is het? En over de codes die in de tweede video worden gegeven. Als het 47 en 95 waren, controleer dan op inlaatluchtlekken, spruitstuk en vacuümslangen. De 95 verwijst naar een probleem met de brandstofpomp, maar je kunt het niet zeker weten. Ik weet niet welke codes overeenkomen met de motorcodes.
Wat betreft de derde video, zonder rekening te houden met OBD-codes, is mijn mening dat: er problemen kunnen zijn met het krukaspositiesignaal (koevoet), waardoor er onderbrekingen of afwijkingen in het CKP-signaal ontstaan.
Of de motor loopt te rijk (zwarte rook), wat kan optreden in een systeem met MAP, spruitstukdruk, maar niet met MAF (luchtmassameter). Als het systeem inlaatlekken heeft, koppel dan alle vacuümslangen één voor één los van het spruitstuk en Sluit de inlaatleidingen naar het spruitstuk (verdamper, PCV, rembekrachtiger, enz.) één voor één aan en observeer eventuele veranderingen in de motorprestaties.
Er is een mechanisch probleem (lage compressie). Veel succes.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44810 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hoi wichopit, ik ben het met fiat147 eens dat het de krukassensor zou kunnen zijn, vooral als je zegt dat het kroonwiel beschadigd is. Deze sensor genereert niet goed koppel en geeft meestal deze symptomen. Ik denk niet dat de sensor defect is, maar eerder het kroonwiel. Als het de sensor was, zou hij misschien niet eens starten. Ik zou in ieder geval de instructies van mijn collega opvolgen, vooral wat betreft het uitvoeren van de zelfdiagnose. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44822 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, het waarschuwingslampje zit aan de rechterkant en er was geen jumper. Vandaag heb ik het de hele dag gegeven en er waren weer geen resultaten. De getande ring is zeker beschadigd, want bij het starten van de motor slipt hij soms en wordt het tandwiel doorgesneden, maar ik heb niet gecontroleerd of het de tandwiel-vendix is en de tanden van de ring niet zichtbaar zijn, hoewel dit voertuig de krukassensor aan de voorkant van de ring heeft, zal ik morgen een andere video uploaden met audio en het maken van de jumper voor de diagnose, hoewel ik daarvoor uw hulp enorm zou waarderen, Fiat, voor de interpretatie van de flitsen van het lampje, omdat ik nog steeds niet weet hoe ik het goed moet interpreteren. Een ander detail is dat het controleren van de vonk die van de bobine naar de bougies gaat met het blote oog prima is, maar met de pulslamp geven zuiger 1 en 2 een rood licht en 3 en 4 een groen licht. Ik begrijp dat bij dit soort lampen het groene lampje voor de massa is en het rode voor de stroom. Ik weet niet of dat normaal is, maar morgen zal ik ze de gedetailleerde video uploaden van alles wat ik eraan heb gedaan, want de waarheid is dat het mij een heel Interessante fout en ik ben bereid alles te doen, kabel voor kabel te controleren indien nodig om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Oh ja, ik vergat dat er geen mechanisch probleem is, alle cilinders hebben een goede compressie en het lijkt erop dat we meer neigen naar het rijke mengsel, omdat het de bougies nat maakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44823 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Wichopit:) , als het systeem codes weergeeft zonder de jumper te gebruiken, is het beter. In sommige gevallen, Ford OBD1, schakelt de ECU, wanneer deze een ernstige storing detecteert, automatisch over naar de diagnosemodus, zonder dat de jumper nodig is. Hoewel ik de tester niet goed ken (groene en rode lampjes), heb je, als de tester een verschil in vonk tussen de cilinders aangeeft, een andere bobine geprobeerd? Gezien het probleem, en gezien de derde video, is er een mogelijkheid dat twee bougiekabels verwisseld zijn. Controleer de bobine met de nummers om te zien of de draden goed zijn aangesloten.
Het andere punt, hoewel, hoe zit het met de ckp-tanden? Ik dacht dat je daar naar verwees. Hoe dan ook, ik zou ook de ckp-sensor (krukaspositiesensor) controleren, deze verwijderen en controleren op schade eraan en op de tanden waar hij de motorkogel raakt, of op ophoping van kleine ijzerverontreinigingen die aan de ckp vastzitten (het is een magneet). Als je niets vreemds in de ckp opmerkt, meet dan de elektrische weerstand met een multimeter en vertel het ons. Ik zou ook de aansluitingen op de ckp controleren, uit ervaring met de motor bij stationair draaien (schud ze zonder ze te breken), alle connectoren en de bedrading naar de ECU, en observeer veranderingen in de werking van de motor. Wat betreft de codes, reken op mijn hulp, net als die van iedereen. Ik zie dat je bereid bent alles te doen wat nodig is om uit het probleem te komen. Het is de enige manier om te leren EFI-systemen te diagnosticeren. Onthoud dat hoewel een EFI-systeem complex is, het dood is, het heeft geen leven, en daarom kan het het niet van jou, een denkend persoon, winnen. , het andere waar ik in het begin veel mee "worstelde" met OBD1-systemen:( , daar heb ik het meest over geleerd: de diagnose in OBD-systemen (On-Board Diagnostics):) . Kun je een video uploaden waarin je, met een stationair draaiende motor, na het koppelen de injectoren één voor één loskoppelt van de motor? Dat wil zeggen, koppel 1 los, wacht een paar seconden en sluit hem dan weer aan. Je doet hetzelfde voor de 4e, om te zien hoe de verbranding in elke cilinder verloopt. Laat het ons weten als je vragen hebt, als je het probleem ook oplost, want ik ben ook erg benieuwd wat er met de Forcito gebeurt. Groeten allemaal.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44834 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal,

oké, kijk eens naar de CKP-sensor. Ik heb hem al vervangen door een andere en met een van de twee werkt het hetzelfde. Hier is de video van het knipperen van het motorstoringslampje, dus je kunt ze zien. Ze zitten al vast met een jumper. Over de bobine: die heb ik ook vervangen, want eerlijk gezegd is dit voertuig al bij 4 werkplaatsen geweest. Ik denk dat ik, aangezien ik al veel diagnoses heb gesteld, nu ga beginnen met het diagnosticeren van complete systemen. Vandaag gaat het om de luchtinlaat naar het convulsiesysteem. Ik ga het hele inlaatspruitstuk en de vacuümleidingen verwijderen. Ik heb ook al gemerkt dat er geen PCV-klep in zit (om de cartergassen te recyclen). Ik kan je vertellen dat toen dit voertuig bij mij aankwam, er geen pulsen in de injectoren zaten. Dat wil zeggen dat er geen van de 4 ingespoten waren. Ik heb tests gedaan met de nokkenassensor, die in de kop zit en die verantwoordelijk is voor de distributie van de injectie naar elke cilinder als de kleppen opengaan. Alles is in orde. Het werkt correct. Van daaruit heb ik een storing in de ECU gediagnosticeerd, de besturing unit, en inderdaad toen ik het veranderde, werkte het voertuig, maar met deze storing die me tot nu toe intrigeerde. Ik heb de bedrading van de ECU naar de TPS-sensoren, de vlinderklep, de nokkenas, de krukas, de MAF-luchtnaaf en de IAC-klep al gecontroleerd en alles is in orde. Ze hebben allemaal continuïteit, ze zijn niet gekruist of geaard, de krukassensor stuurt de pulsen correct naar de spoel.

Tot slot, toen ik met de eigenaar van het voertuig sprak, vertelde hij me dat hij de kabels van de injectorharnas had verwijderd, die al gerepareerd zijn. Daarna vertelde hij me dat hij een koevoet op de getande ring had gezet en ten slotte dat hij de TPS-sensor met een hamer had geslagen omdat hij de originele schroeven niet kon verwijderen die glad zijn zonder dat er een schroevendraaier of punt in past.
Ik heb het veranderd en het is nog steeds hetzelfde. Toen vertelde hij me dat de MAF een van de kleine draden (een weerstand) op het zwarte vierkant had gebroken omdat hij het had verwijderd om het schoon te maken en ik het ook al had veranderd. Nu moet ik alleen nog de getande ring controleren. Ik betwijfel of dit komt doordat er zoveel veranderingen zijn aangebracht of doordat er zoveel sensoren kapot zijn. Misschien zijn ze opgeslagen in de ECU en moeten ze gewist worden of zoiets. En als dat niet zo is, moet ik de ring zeker vervangen. Wat denk jij?