Hallo allemaal, Wichopit

, als het systeem codes weergeeft zonder de jumper te gebruiken, is het beter. In sommige gevallen, Ford OBD1, schakelt de ECU, wanneer deze een ernstige storing detecteert, automatisch over naar de diagnosemodus, zonder dat de jumper nodig is. Hoewel ik de tester niet goed ken (groene en rode lampjes), heb je, als de tester een verschil in vonk tussen de cilinders aangeeft, een andere bobine geprobeerd? Gezien het probleem, en gezien de derde video, is er een mogelijkheid dat twee bougiekabels verwisseld zijn. Controleer de bobine met de nummers om te zien of de draden goed zijn aangesloten.
Het andere punt, hoewel, hoe zit het met de ckp-tanden? Ik dacht dat je daar naar verwees. Hoe dan ook, ik zou ook de ckp-sensor (krukaspositiesensor) controleren, deze verwijderen en controleren op schade eraan en op de tanden waar hij de motorkogel raakt, of op ophoping van kleine ijzerverontreinigingen die aan de ckp vastzitten (het is een magneet). Als je niets vreemds in de ckp opmerkt, meet dan de elektrische weerstand met een multimeter en vertel het ons. Ik zou ook de aansluitingen op de ckp controleren, uit ervaring met de motor bij stationair draaien (schud ze zonder ze te breken), alle connectoren en de bedrading naar de ECU, en observeer veranderingen in de werking van de motor. Wat betreft de codes, reken op mijn hulp, net als die van iedereen. Ik zie dat je bereid bent alles te doen wat nodig is om uit het probleem te komen. Het is de enige manier om te leren EFI-systemen te diagnosticeren. Onthoud dat hoewel een EFI-systeem complex is, het dood is, het heeft geen leven, en daarom kan het het niet van jou, een denkend persoon, winnen. , het andere waar ik in het begin veel mee "worstelde" met OBD1-systemen

, daar heb ik het meest over geleerd: de diagnose in OBD-systemen (On-Board Diagnostics)

. Kun je een video uploaden waarin je, met een stationair draaiende motor, na het koppelen de injectoren één voor één loskoppelt van de motor? Dat wil zeggen, koppel 1 los, wacht een paar seconden en sluit hem dan weer aan. Je doet hetzelfde voor de 4e, om te zien hoe de verbranding in elke cilinder verloopt. Laat het ons weten als je vragen hebt, als je het probleem ook oplost, want ik ben ook erg benieuwd wat er met de Forcito gebeurt. Groeten allemaal.