Zoek MDM

Bulletin

Help met Contur 94, hij gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44739 door handmatig-mechanisch
Hulp met Contur 94 die niet aangaat. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een Contur uit '94 met een 2.0-motor. Het probleem is dat hij wel start, maar het toerental op en neer gaat, en als ik gas geef, slaat hij af, slaat de motor af en stroomt er veel benzine in de motor omdat er veel zwarte rook uitkomt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44741 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
Hallo allemaal, wichopit:) , ik neem aan dat het model een Ford Contour is? Heeft de andere een motorstoringslampje dat gaat branden als de motor draait? Schommelt het toerental van de motor stationair of constant? Binnen welk bereik schommelt het toerental? Een beetje informatie is essentieel, zodat we je allemaal kunnen helpen. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44742 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Hulp bij een Contur 94 die niet aangaat.
ok fiat 147 ja inderdaad het is een ford contur model 94 motor 2.0 het probleem is dat wanneer ik hem aanzet hij een paar seconden oploopt tot 1500 toeren maar dan begint de motor te trillen en het toerental gaat van 400 tot 1200 constant op en neer gedurende ongeveer 40 seconden dan stabiliseert hij en blijft op 900 toeren maar het probleem is dat wanneer ik zelfs maar een beetje accelereer hij begint te falen alsof hij wil uitschakelen en hij begint zwarte rook uit te stoten de gas bougies worden nat en hij gaat uit als het lampje brandt maar ik heb geen scanner voor dat model omdat het een obd1 is en ik heb alleen de obd2 en bedankt voor uw steun

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44743 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, wichopit:) , mijn mening is dat het verschillende oorzaken kan hebben. Als het een standaard OBD1 Ford betreft, kunnen de opgeslagen foutcodes worden geëxtraheerd via een procedure waarbij u in de OBD1-connector een brug maakt tussen 2 pinnen. De motor-ECU geeft u de codes door middel van knippersignalen. U moet ze tellen, lange knippersignalen (tientallen) en korte eenheden. Bijvoorbeeld, 2 lange knippersignalen van het controlelampje en 4 korte, betekent code 24. Vervolgens gaat u naar een tabel en identificeert u het defecte circuit. Ik weet niet of ik het goed uitleg...:) Wat de procedure betreft, deze varieert over het algemeen weinig in Ford OBD1, en er zijn veel tutorials op internet hierover (inclusief foto's) van de brug die moet worden gemaakt naar de OBD-connector, zodat de ECU in zelfdiagnose gaat en u aanwijzingen geeft voor de diagnose. Als u problemen ondervindt, laat het ons dan weten en als u de codes heeft, is dat beter. Het is aan te raden om alle codes te wissen (accu losgekoppeld), vervolgens de motor te starten en deze een paar minuten te laten draaien. Voer vervolgens de OBD1-zelfdiagnose (brug) uit en laat het ons weten. Dit is zodat het loskoppelen van sensoren of actuatoren tijdens het testen geen foutmelding veroorzaakt en wij het werkelijke probleem kunnen identificeren dat de computer van de auto detecteert bij het genereren van de foutcode. Groeten allemaal.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door . Reden: spelling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44744 door handmatig-mechanisch
Hoi Wichoit, gezien de leeftijd van je auto en de symptomen die je ervaart, denk ik dat de luchtmassameter mogelijk onjuist meet. Je zegt dat hij begint te haperen bij het accelereren... dat is wanneer de "luchtinlaat" naar de motor verandert. Het zou goed zijn om aan te geven wanneer het waarschuwingslampje is gaan branden. Voer ook, indien mogelijk, een diagnosetest uit, zoals fiat147 zegt (wat ik niet weet, is of OBD 1 hetzelfde is als ALDL, bijvoorbeeld bij een Opel). Ik zou een probleem met de brandstofregelaar (het waarschuwingslampje brandde niet) en de injectoren (alle bougies zijn nat...) uitsluiten, maar ik zou ook een probleem met de DIS of de bobine niet uitsluiten. Die heeft vergelijkbare symptomen... kortom: luchtmassameter of DIS. Met vriendelijke groet!