Hallo allemaal, wichopit

, mijn mening is dat het verschillende oorzaken kan hebben. Als het een standaard OBD1 Ford betreft, kunnen de opgeslagen foutcodes worden geëxtraheerd via een procedure waarbij u in de OBD1-connector een brug maakt tussen 2 pinnen. De motor-ECU geeft u de codes door middel van knippersignalen. U moet ze tellen, lange knippersignalen (tientallen) en korte eenheden. Bijvoorbeeld, 2 lange knippersignalen van het controlelampje en 4 korte, betekent code 24. Vervolgens gaat u naar een tabel en identificeert u het defecte circuit. Ik weet niet of ik het goed uitleg...

Wat de procedure betreft, deze varieert over het algemeen weinig in Ford OBD1, en er zijn veel tutorials op internet hierover (inclusief foto's) van de brug die moet worden gemaakt naar de OBD-connector, zodat de ECU in zelfdiagnose gaat en u aanwijzingen geeft voor de diagnose. Als u problemen ondervindt, laat het ons dan weten en als u de codes heeft, is dat beter. Het is aan te raden om alle codes te wissen (accu losgekoppeld), vervolgens de motor te starten en deze een paar minuten te laten draaien. Voer vervolgens de OBD1-zelfdiagnose (brug) uit en laat het ons weten. Dit is zodat het loskoppelen van sensoren of actuatoren tijdens het testen geen foutmelding veroorzaakt en wij het werkelijke probleem kunnen identificeren dat de computer van de auto detecteert bij het genereren van de foutcode. Groeten allemaal.