Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 206 tuning

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44693 door handmatig-mechanisch
Peugeot 206 tuning Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb net een Peugeot 206 in elkaar gezet en ik krijg hem niet aan de praat. Kunt u mij vertellen hoe ik de distributietandwielen moet afstellen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44695 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Peugeot 206 tuning
Hallo, je zou moeten specificeren welke motor het heeft. Nou, ervan uitgaande dat het een benzinemotor (TU-motor) is, moet je een bout in de nokkenaspoelie plaatsen (er zit een gat in) en deze in een ander gat in de cilinderkop steken. Om de krukas te vinden, zit er aan de rechterkant van het motorblok, waar deze op de versnellingsbak is aangesloten, een gat waarin je een pen met een diameter van 6 mm steekt, 27 mm diep in het vliegwiel. De diameter van de nokkenas is 10 mm x 50 mm. Als het een dieselmotor is, moet je de poelie met twee bouten van 8 x 50 mm in de daarvoor bestemde gaten plaatsen en deze in het motorblok schroeven. Om de poelie correct te vinden, raad ik aan de bijbehorende handleiding hier op deze pagina te downloaden. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44696 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer dat, ik heb het al gedaan, het probleem is dat het niet eens explodeert, de motor lijkt de benzine niet aan te zuigen, het blijft in de inlaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44697 door handmatig-mechanisch
Ik begrijp je niet helemaal. Als de riem er goed op zit, is er iets anders aan de hand. Als je kunt uitleggen wat je bedoelt met "hij zit nog steeds in het inlaatkanaal...", kunnen we je helpen. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44698 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat wat er met jou is gebeurd, is dat als de klepstoters hydraulisch zijn, de kleppen vastzitten... en dan is er geen compressie... en start hij niet... verbeter me, als je de klepstoters niet leegt, blijven ze vol olie staan en treedt dit probleem op. Als dit het geval is, aangezien alles al gemonteerd is, draai hem dan met de hand tot ze leeg zijn... verwijder het inlaatdeksel om te kijken of dit bij jou het geval is... Proost!