Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 206 tuning

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44693 door handmatig-mechanisch
Onderhoudsbeurt voor de Peugeot 206. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb net een Peugeot 206 in elkaar gezet en ik krijg hem niet aan de praat. Kunt u mij vertellen hoe ik de distributietandwielen moet afstellen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44695 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Peugeot 206 tuning
Hallo, je moet specificeren welk type motor erin zit. Ervan uitgaande dat het een benzinemotor is (TU-model), moet je een bout in de nokkenaspoelie steken (deze heeft een gat) en deze in een ander gat in de cilinderkop steken om de krukas te timen. Aan de rechterkant van het motorblok, waar het aansluit op de versnellingsbak, zit een gat waar je een pen van 6 mm diameter 27 mm diep in moet steken wanneer deze zich in het vliegwiel bevindt. De nokkenaspen heeft een diameter van 10 mm en een lengte van 50 mm. Als het een dieselmotor is, moet je de poelie timen met twee bouten van 8x50 mm in de daarvoor bestemde gaten en deze in het blok schroeven. Om je te helpen het onder de knie te krijgen, raad ik je aan de bijbehorende handleiding van deze pagina te downloaden. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44696 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer dat, ik heb het al gedaan. Het probleem is dat het niet eens terugslag geeft; de motor zuigt geen brandstof aan, die blijft gewoon in de inlaat hangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44697 door handmatig-mechanisch
Ik begrijp het niet helemaal. Als de riem correct is gemonteerd, ligt het probleem ergens anders. Als u kunt uitleggen wat u bedoelt met "hij zit vast bij de inlaat...", dan kunnen we u helpen. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #44698 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat er het volgende is gebeurd: als de klepstoters hydraulisch zijn, zitten de kleppen mogelijk vast in de open stand... waardoor er geen compressie meer is... en de motor niet start. Verbeter me als ik het mis heb, maar als je de klepstoters niet aftapt, blijven ze vol olie zitten en ontstaat dit probleem. Als dat het geval is, en aangezien alles al gemonteerd is, probeer ze dan met de hand te draaien totdat ze leeglopen. Verwijder het kleppendeksel om te zien of dit probleem zich dan ook voordoet. Groeten!