Zoek MDM

Bulletin

Afstelling van de cilinderkop (kamer) van een Mitsubishi 2.0-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44607 door handmatig-mechanisch
Hallo,
kunt u mijn twijfels op dit prestigieuze forum verhelderen over de methode voor het afstellen van de cilinderkop van een Mitsubishi 2.0 L 300 motor door middel van een swap? De handleiding geeft aan dat ik moet afstellen tot 58 lbs (ongeveer 26 kg) volgens de volgorde, ze vervolgens volledig moet losdraaien en vervolgens moet afstellen tot 15 lbs (ongeveer 7 kg) van 90º tot 90º. Ik sta op een kruispunt, want ik weet niet of ik opnieuw moet afstellen tot 58 lbs (ongeveer 26 kg) van 90º tot 90º, of dat ik in één keer tot 15 lbs (ongeveer 7 kg) moet afstellen van 90º tot 90º. Kunt u me alstublieft helpen? Ik zou u eeuwig dankbaar zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44609 door handmatig-mechanisch
Hoi luisedgar, de eerste keer aanspannen is om te "zitten", daarna losdraaien in de omgekeerde richting van hoe je hebt aangedraaid, en als laatste krijg je te horen dat het 15 pond is voor iedereen, dan 90 voor iedereen, en dan nog eens 90 voor iedereen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44610 door handmatig-mechanisch
Groeten, ismael53, bedankt voor je aandacht. Het probleem is dat de werkplaatshandleiding voor het afstellen van de cilinderkop of cilinderkop mij adviseert om de cilinderkop eerst af te stellen met 78 Nm of 58 ft. lib, vervolgens volledig los te draaien en vervolgens af te stellen met 20 Nm of 15 ft. lib, maar dan onder een hoek van 90°. Om mijn dilemma te illustreren, voeg ik een afbeelding uit de handleiding bij waarin de procedure wordt beschreven. Dat is verwarrend, want de schroeven volledig losdraaien en ze vervolgens afstellen met 20 Nm of 15 ft. lib lijkt me een heel laag koppel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44612 door handmatig-mechanisch
Ik voeg de afbeelding van het bestand bij

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44613 door handmatig-mechanisch
Nee, ik denk ook dat het niet genoeg koppel is voor die motor, maar het voordraaien is altijd sterker. Hoewel 20 Nm misschien weinig lijkt, beginnen de bouten echt strakker te draaien als je de graden optelt. Wat me verbaast, is dat ze samen maar 180 graden zijn. Ik raad je aan om de aanhaalvolgorde in een andere handleiding te controleren om te zien of die overeenkomt of dat het een fout is, want ik heb hier wel eens afwijkingen in gezien, en zoals je weet is dat belangrijk. Groeten.