Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij een probleem met een Fiat Strada 1.7 TD uit 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44551 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat het goed met je gaat. Ik ben nieuw op het forum. Ik heb een probleem met mijn Fiat pick-up. Het probleem is dat de motor moeilijk start. Als ik het contact aan en uit zet om de bougies ongeveer 6 keer achter elkaar te draaien en dan ongeveer 10 seconden wacht, start de motor direct als hij koud is. Ik heb de bougies gecontroleerd en ze zijn allemaal goed. Ik heb zelfs nieuwe geprobeerd. Bedankt aan iedereen die me kan helpen! Met vriendelijke groet. :cheer:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44552 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij een probleem met een Fiat Strada 1.7 TD uit 2005.
Welkom op dit forum!! Als je zegt dat de gloeibougies in orde zijn, controleer dan of er een temperatuursensor in de cilinderkop zit en test die. Als de auto ouder is, controleer dan het timerrelais of vervang het. Dat zorgt ervoor dat de gloeibougies een paar seconden warm blijven. Als het defect is, kan dat de problemen veroorzaken die je hebt. Groeten!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44553 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij een probleem met een Fiat Strada 1.7 TD uit 2005.
Hoi Diego, heb je na het starten nog problemen ondervonden (laag vermogen, rookontwikkeling, motorstoringslampje brandt, enz.)? De andere vraag is: is het probleem plotseling ontstaan of is het geleidelijk erger geworden? Gaat het waarschuwingslampje van de gloeibougies vanzelf uit na een paar seconden indrukken van de "AAN"-knop, of blijft het altijd branden of gaat het gewoon nooit aan? Ik weet niet of je me begrijpt, maar met deze informatie zou ik je kunnen helpen.
P.S.: De CRF is een fantastische machine, wees er zuinig op.
Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden #44556 door handmatig-mechanisch
Hallo, hartelijk dank. Na het starten werkt hij prima. Hij verliest geen vermogen. Er komt wel wat rook uit als hij boven de 2500 toeren komt, maar dat zijn de klepseals. Het probleem werd steeds erger. Het lampje gaat 5 seconden na het aanzetten van de motor uit en de bougies blijven nog zo'n 20 seconden branden. Wat er gebeurt, is dat als ik de motor maar één keer aanzet en wacht tot het lampje uitgaat, ik hem start, het bijna onmogelijk is om te starten. Als ik daarentegen de motor aanzet, 10 seconden wacht, de motor meteen sluit en weer open, en dit ongeveer 6 keer achter elkaar doe, start de auto meteen. Er zit wel een temperatuursensor in, maar als die defect zou zijn, zou het controlelampje dan gaan branden of niet? Bedankt voor de hulp!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 7 maanden geleden - 11 jaar en 7 maanden geleden #44557 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, Diego, welke spanning heb je gemeten bij de bougies? Lijkt die erg op de spanning die de accu levert
? Oké. Zo niet, controleer dan het circuit. Als de spanningsval groot is, zoek dan naar slechte verbindingen. Als alles in orde is, zou ik de compressie van de motor meten. Als de koelvloeistoftemperatuursensor defect is, zou die over het algemeen moeten aangaan. Controleer (code). Groeten aan iedereen, veel plezier.
Laatst bewerkt: 11 jaar 7 maanden geleden door .