Zoek MDM

Bulletin

Problemen met het spannen van de distributieriempoelie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4010 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het spannen van de distributieriemschijf
Hallo, Europese auto's worden normaal gesproken aangedraaid in graden en niet in ponden. Daarna moet de aandraaiing worden gecontroleerd bij 1500 km. Daarna wordt de distributieriem elke 70.000 km vervangen. Voor het aandraaien bevat de pakkingset meestal een blad met uitleg over de aandraaimomenten en het aanhaalmoment, en de aandraaivolgorde voor de cilinderkop. Vergeet daarna niet om altijd nieuwe bouten te monteren. Er is een website genaamd automecanico.com waar ik de aandraaimomenten van de cilinderkop heb gezien.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4021 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met het spannen van de distributieriemschijf
U dient het motortype te specificeren, aangezien dit varieert.

Het koppel van een 1,4-liter motor is
bijvoorbeeld . Het koppel van een 1,4-liter 16V-motor is 60 Nm + 128°.
Zoals u ziet, is er een behoorlijk verschil, dus voor dit soort gegevens is het prettig als u de details van het voertuig duidelijker kunt specificeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 3 weken geleden #4031 door handmatig-mechanisch
Hallo collega's, ik heb je niet kunnen antwoorden, maar ik waardeer de ondersteuning die ik op dit verzoek heb gekregen enorm. Ik ben bijna klaar met het probleem dat ik had met mijn hoofd, omdat ik de distributieriem niet op tijd heb vervangen, en mijn auto heeft trouwens 16 kleppen...

Bedankt maxpayne00, corotocircuito, recoveko...

Groeten
Ralf