Zoek MDM

Bulletin

Kia Sportage 1998 zelfdiagnose?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43180 door handmatig-mechanisch
Zelfdiagnose Kia Sportage 1998 Geplaatst door manual-mecanica
Weet iemand of het mogelijk is om zelfdiagnose uit te voeren om foutcodes te achterhalen door de 20-pins dataconnector te omzeilen, zoals bij sommige andere modellen gebeurt?

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43210 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp zelfdiagnose van de Kia Sportage uit 1998?
Uit welk jaar komt de Sportage?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43232 door handmatig-mechanisch
Reactie van monteurs op het onderwerp zelfdiagnose van de Kia Sportage uit 1998?
1998 2.0 DOHC. Wat ik deed was de diagnoseaansluiting doorverbinden zoals je dat bij een Kia Sephia doet, de pulsen van de motorcontrole tellen en de foutcode krijgen, maar ik was in de war. Het bleek dat twee bougies nat waren van de benzine. Compressie 160-170 in alle vier de cilinders, bobines in orde. Ik heb ze omgewisseld en hetzelfde gedaan, kabels in orde. Injectorweerstand in orde, pulsen in orde. Brandstofdruk 40 psi, regelaar in orde.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43234 door handmatig-mechanisch
hahahahahaha ik zal je meteen vertellen dat de Kia Sportage twee groene injectoren heeft en twee oranje, het is mij bij meerdere van die dingen overkomen dat de oranje injectoren nodig zijn, test ze om te zien of ze goed werken, want ik heb al allerlei soorten injectoren gehad en ik heb ze niet gevonden, dus rechtstreeks importeren kost ongeveer 160 Lucas, of minder, maar hé, test de auto zonder de zwarte afdekking die de kabels bedekt, want het is mij overkomen dat met die afdekking de kabels heter worden en de vonk slaat, ik vertel het je met een reden Walter, je weet dat ik niet tegen je lieg, trouwens, ik ben vergeten je te antwoorden over de Mitsubishi Lancer, heb je het al opgelost?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43235 door handmatig-mechanisch
Als de injectoren kapot waren, werd er dus niets gecontroleerd ofzo.