Zoek MDM

Bulletin

lambdasonde

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #43156 door handmatig-mechanisch
Lambdasonde Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik heb hulp nodig bij het installeren van een 4-weg lambdasonde in een BYD F0. Ik heb hem vervangen, maar ik krijg nog steeds een foutmelding. Mijn vraag is: zijn de sensordraden van de F0 misschien omgewisseld, bijvoorbeeld de signaaldraad en de massadraad? Alle hulp is van harte welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #43158 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp lambdasonde
Oké, de lambdasonde is een sensor. Als hij fouten geeft, wat kan het dan zijn?

Je moet jezelf afvragen wat er mis is waardoor de lambdawaarde afwijkt.

Als de foutcode een lambdafout aangeeft, betekent dit niet per se dat de sensor zelf kapot is, maar eerder dat de koolmonoxide (CO) of zuurstofwaarden niet in balans zijn.

Controleer de EGR-klep op scheuren waardoor lucht in het uitlaat- of inlaatspruitstuk kan komen, zorg ervoor dat de injectoren correct spuiten en niet in de cilinder druppelen, en controleer op olielekkages bij een pakking die een lek in de motor veroorzaken.

De beste manier om erachter te komen is met een uitlaatgasanalysator. Als de analysator een fout aangeeft, weet je dat het niet de lambdasonde is.

Als de analysator een correcte waarde aangeeft, controleer dan de bedrading of kijk of de motor twee lambdasondes heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #43160 door handmatig-mechanisch
De auto heeft twee lambdasensoren. Ik heb de sensor eerder met een scanner doorgemeten, maar die gaf niet de aangegeven waarden weer; hij bleef op 1 volt staan ​​en reageerde niet. Ik heb hem met een multimeter gecontroleerd, die dezelfde waarde aangaf. Ik heb hem vervangen, maar het probleem blijft. Mij werd verteld dat de bedrading in Chinese auto's omgekeerd is. De lambdasensor die ik heb geïnstalleerd is een Bosch-standaard.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #43209 door handmatig-mechanisch
Er zijn vier kabels, waarvan er twee dezelfde kleur hebben. Deze komen van de interne verwarming. De aarde is zwart en het signaal is de draad.