Zoek MDM

Bulletin

lambdasonde

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43156 door handmatig-mechanisch
Lambdasonde Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden, ik heb hulp nodig bij het installeren van een 4-weg lambasonde op een BYD F0. Ik heb die vervangen, maar hij blijft een foutmelding geven. De vraag is: zijn de sondekabels van de F0 vervangen, net als die van de signaalsonde, en dus niet op de grond? Help me alsjeblieft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43158 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp lambdasonde
Laten we eens kijken, de Landa-sonde is een sensor. Als hij fouten geeft, wat zou dat dan kunnen zijn?

Je moet jezelf afvragen wat er mis is, zodat de Landa-waarde kan worden aangepast.

Als de code een Landa-fout geeft, betekent dit niet dat de Landa kapot is, maar eerder dat de (CO) of (O2) niet in balans zijn.

Kijk naar de EGR, controleer of er geen scheuren zijn waar lucht in het uitlaat- of inlaatspruitstuk kan komen, of de injectoren spuiten en niet druppelen in de cilinder, en of er olie verbrandt via een verbinding die de motor bereikt.

De beste manier om dit te achterhalen is door een uitlaatgasmeter te plaatsen. Als de meter een fout geeft, weet je dat het niet de Landa is.

En als de meter correct is, controleer dan de kabels of kijk of er twee Landa's zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43160 door handmatig-mechanisch
Als er twee vorige lambdasondes waren, heb ik de sonde gemeten met een scanner, maar die gaf niet de aangegeven waarden aan. Hij bleef steken op 1 volt en reageerde niet. Ik heb hem gecontroleerd met een tester, maar die gaf hetzelfde resultaat. Ik heb hem vervangen, maar het blijft hetzelfde. Ze vertelden me dat de bedrading in Chinese auto's verkeerd om zit. De lambdasonde die ik heb gemonteerd, is een standaard Bosch.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
11 jaar en 11 maanden geleden #43209 door handmatig-mechanisch
Er zijn vier kabels, waarvan er twee dezelfde kleur hebben. Deze komen van de interne verwarming. De aarde is zwart en het signaal is de draad.