Zoek MDM

Bulletin

Nissan Sentra (Tsuru) 2006 MAF-sensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #42749 door handmatig-mechanisch
MAF-sensor voor Nissan Sentra (Tsuru) uit 2006 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo forumvrienden. Het volgende blijkt: een paar maanden geleden ging de MAF-sensor van mijn auto, een Nissan Sentra Tsuru uit 2006 met een GA16DNE-motor, kapot. Deze sensor heeft code AFH45m-46. Omdat ik in Nicaragua woon, verkopen ze hier geen nieuwe. Ik zocht naar een gebruikte, maar niets. Uiteindelijk vond ik er een die hetzelfde was, maar met code AFH55M-10. Ik heb hem gemonteerd en de auto werkte. Daarna ging de TPS kapot. Ik heb hem vervangen door een nieuwe met dezelfde code. Maar nu, wanneer ik de TPS kalibreer, werkt hij niet meer met 0,58 volt, maar met 0,08 volt. Als ik probeer de waarde te verhogen naar 0,20 volt of meer, blijft de auto accelereren bij 2000 of 2500 tpm.

Mijn vragen, vrienden, zijn de volgende, en misschien kunnen jullie me helpen:
1. Verbruikt mijn auto meer brandstof met deze MAF, of is het beter om hem te vervangen met de originele code?
2. Moet ik de ECU voor de TPS opnieuw programmeren?
3. Zelfs als de auto prima rijdt en alles verder in orde is, is het dan beter om hem met die parameters te laten?
4. Zou de IAC-klep problemen kunnen geven, en is dat de reden waarom de auto de TPS op die spanning regelt?
Bedankt voor jullie bijdragen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.