Zoek MDM

Bulletin

Stuurbekrachtiging installeren op een RENAULT CLIO 16V

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42554 door handmatig-mechanisch
Stuurbekrachtiging installeren op een RENAULT CLIO 16V Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een vrij lange vraag.

Een vriend en ik zijn een Renault Clio 16S aan het restaureren en verbeteren, en we hebben besloten om stuurbekrachtiging te monteren.

Het stuurhuis is van een 1.9D Renault Kangoo, en om het motorvermogen te minimaliseren en de moeite te nemen om een plek te vinden voor een hydraulische pomp die door de motor zelf wordt aangestuurd, hebben we besloten om een elektrische hydraulische pomp van een Peugeot 106 1.4 benzinemotor te installeren.

Het probleem is dat noch hij noch ik weten hoe we deze elektrisch moeten aansluiten op de bedrading van de auto, noch hoe ik het hydraulische circuit moet monteren of aansluiten op het stuurhuis. Ik zeg dit omdat ik auto's heb gezien met een soort druksensor in een van de hydraulische leidingen, en ik weet niet of dit onderdeel nodig is of niet.

Nou, ik hoop dat je deze vraag voor me kunt beantwoorden!

Groeten aan alle forumleden en monteurs zoals ik!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42556 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Stuurbekrachtiging installeren op een RENAULT CLIO 16V
De elektrische pomp heeft een gyrosensor nodig die op de stuuras wordt gemonteerd.

De normale stuurbekrachtigingspomp injecteert altijd vloeistof, maar er komt overtollig vloeistof uit totdat je naar één kant draait, waardoor je in die richting wordt geholpen, enzovoort.

Als je de elektrische pomp zo installeert dat hij constant werkt, blijft de accu leeg.

Je hebt de nieuwe Seat- en Volkswagen-modellen, die vanaf ongeveer 2007 elektrische besturing zonder vloeistof hebben.

Deze is samengeperst in een sensorgestuurd motorblok, voedt 12 V en werkt.

Als het een Renault Clio is, monteer dan een pomp met een riem op de motor; dat vermindert het vermogen nauwelijks.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar 2 weken geleden #42560 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Stuurbekrachtiging installeren op een RENAULT CLIO 16V
Ik denk dat de pomp, als ik me goed herinner, een retour naar de tank heeft en ja, die verbruikt wel wat van de accu, maar ach... We zullen zien... En wat betreft de mechanische pomp die door de motor wordt aangestuurd, dat lijkt me een beetje lastig, want bij de 1.8 16V motor zit alles al heel vast en compact en het is al een lastige klus om de motor uit de auto te halen of hem te repareren, want er is geen ruimte om je hand in te steken...