Hallo vrienden, ik heb een probleem met een Ford Windstar uit 1999. Het blijkt dat hij een paar dagen geleden begon uit te vallen als ik aan het rijden was. Normaal gebeurt dit als ik stop met het intrappen van het gaspedaal. Soms gaat hij uit, aan, uit, aan, uit, aan en andere keren gaat hij uit en moet ik stoppen om hem opnieuw te starten en start hij zonder problemen. Ik heb al een aantal punten gecontroleerd, zoals de brandstofdrukregelaar die goed werkt. Ik heb de kabelboom van de spoel of transformator gecontroleerd en die lijkt geen vals contact te maken. Zelfs bij sommige gelegenheden begint het stationair toerental op en neer te gaan van 600 tot 450 tpm in de aandrijving en van 1000 tot 600 tpm in de parkeerstand. Ik heb de stationairklep getest door hem te demonteren en de stang werkt omdat hij samentrekt en terugkeert naar zijn normale positie. Ik heb geen vacuümlekken gevonden omdat ik de vacuümleidingen heb gecontroleerd en zelfs de EGR-klep werkt goed omdat ik hem heb gedemonteerd en het membraan gaat open en dicht en wanneer hij is aangesloten, wordt het vacuüm geregeld bij het accelereren. Uiteindelijk vermoed ik dat de EGR-klepregelingssensor of flowmeter, want ik heb de waarde gecontroleerd met een multimeter volgens een filmpje op YouTube waarin wordt uitgelegd hoe je dat moet doen en ik heb gemerkt dat er een variatie zit in de stroom die door de ECU wordt gestuurd. Ik wil echter graag weten of ik iets over het hoofd zie en het niet precies de flowmeter of EGR-sensor is, want ik weet dat als deze kapotgaat, de motor niet plotseling afslaat terwijl hij draait, maar dat dit invloed heeft op het verbruik en soms op de stabiliteit van het stationair draaien. Ik heb uw hulp nodig om begeleiding en opmerkingen te ontvangen, alvast bedankt en groeten.