Zoek MDM

Bulletin

Interne ventilatie Fiat Ulysse 3.0 JTD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42372 door handmatig-mechanisch
Interne ventilatie Fiat Ulysse 3.0 JTD Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo,
ik heb een probleem met de interne ventilatoren in mijn Fiat Ulysse. Ze slaan al een tijdje niet aan, of ze slaan maar een of twee minuten aan als ik de auto start, en dan af en toe 30/40 seconden, waarna ze weer uitvallen.
Vorig jaar heb ik de benzine bijgevuld en de zekeringen gecontroleerd, maar geen enkele was doorgebrand.
Misschien is het een mechanisch probleem met de ventilatoren, maar ik weet niet hoe ik erbij kan om stof te verwijderen of de aansluiting te controleren.
Help me alsjeblieft... met de hitte zijn de ventilatoren onmisbaar!

Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42373 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp interne ventilatie in de Fiat Ulysse 2.0 JTD
Sorry, ik had het mis, het is geen 3.0, maar een 2.0 JTD,

bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42375 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handboekmonteurs op het onderwerp interne ventilatie in de Fiat Ulysse 2.0 JTD
je moet het dashboardkastje verwijderen en kijken of het daar is, zo niet moet je het dashboard demonteren (wees niet bang, het is gemakkelijk) Ik heb verschillende dashboards van Japanse auto's gedemonteerd, ze zijn heel gemakkelijk te demonteren zonder handleiding, ik heb geen ervaring met Fiat maar het zou hetzelfde moeten zijn. Ik had ooit een Peugeot 207 en na een tijdje lukte het me niet. Ik zag in een handleiding dat er een schroef in zit, maar aan de buitenkant onder de motorkap, Japanse voertuigen hebben over het algemeen weinig schroeven en ze worden met wat spiesjes ingedrukt en het is heel intuïtief, na demontage verwijder je gewoon de turbine en kijk je welk onderhoud hij nodig heeft of vervang je hem op de sloop. Je kunt een vergelijkbare krijgen, het hoeft niet hetzelfde te zijn, gebruik de steunen van de oude ventilator en monteer ze, upload foto's.
Wees niet bang als je een handleiding hebt, zoek op YouTube en Google naar een handleiding als je het dashboard niet kunt verwijderen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42377 door handmatig-mechanisch
Hallo,
bedankt voor je reactie.
Ik was net op zoek naar hoe ik het dashboard moest verwijderen, ik heb de beroemde schroef aan de bestuurderskant al gevonden, de schroef die ik nergens zie, is die aan de passagierskant...
Je zegt dat je foto's hebt geüpload, maar ik zie ze niet=(
. Wat me wel opviel, is dat een van de relais (ik weet niet of ze zo heten), een paar vakjes van ongeveer een centimeter of een halve vierkante centimeter, in verschillende kleuren, maar voornamelijk groen, heet is, niet gloeiend heet, maar heet...
Ik heb hem verwijderd, er zitten 3 connectoren aan (die lijken op Amerikaanse stekkers, maar dan met 3 pinnen), maar ik wist niet wat ik er verder mee moest doen, dus heb ik hem weer teruggeplaatst...
Arme auto, hij is een paar jaar oud, maar hij heeft me altijd goed gediend!
Weet je misschien hoe je het dashboardkastje moet verwijderen en/of wat die vakjes zijn?
Bedankt!