Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen Passat 2003, Geen vonk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42348 door handmatig-mechanisch
Volkswagen Passat 2003, Geen vonk Geplaatst door manual-mecanica
Heel goed aan alle leden van deze pagina en dit forum,

Ik ben hier nieuw, ik heb een Volkswagen Passat uit 2003, 1.8 4-takt handgeschakelde motor, het probleem is het volgende: ik reed normaal en plotseling sloeg hij af en startte niet meer, maar als ik de schakelaar open (start) werkt het elektrische gedeelte in de zin van de verlichting, deuren, ramen en radio, maar als ik de sleutel omdraai om de motor te starten doet hij niets, hij vonkt niet, ik weet niet veel van mechanica, ik heb gezocht naar een monteur en hij zei dat het niet de distributieriem is dat de motor niet op slot zit, hij heeft de bovenste kap van de motor verwijderd waar de bougies zitten en volgens hem zijn de kleppen niet verbogen of zoiets, maar ik denk dat hij me niet precies wilde vertellen wat er aan de hand is, hij zei dat ik de motor moest demonteren en zo, het punt is dat hij me vertelde dat de motor gerepareerd kan worden en dat ik de motor niet hoef te vervangen, maar hij vertelde me niet precies wat er aan de hand is en toch rekent hij me meer dan het vervangen van de motor, ik heb hem verteld dat ik zou Ik dacht erover na en besloot om het op deze manier te onderzoeken om een idee te krijgen.

Let op: Hij vertelde me niets over de benzinepomp, de verdeler of iets anders.

Kan iemand mij helpen, dit is mijn e-mailadres:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42354 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op de Volkswagen Passat uit 2003: geen vonk
Als de riem in orde is, is de enige reden om de motor te demonteren dat de cilinderkoppakking gebroken is. De motor startte wel, maar liep wat stroef, met zichtbare vermenging van olie en water, rook en vreemde dingen.
Zat er olie in toen je de bougies verwijderde?

Maakt de startmotor een geluid als je hem start?
Maakt hij een klikkend geluid?

Er kunnen veel dingen zijn, van een doorgebrande kabel en een pomp die niet inspuit, tot een verstopte regeleenheid om verschillende redenen.

Vraag een second opinion aan een andere monteur; er is altijd tijd om de motor open te maken.

En laat ons weten of je het probleem hebt opgelost. Zo niet, laat ons dan weten hoe het verder gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42356 door handmatig-mechanisch
Hallo! Raadpleeg eerst een andere monteur en zoek er een die u vertrouwt. Om een diagnose te kunnen stellen, hebben we meer informatie nodig, vooral omdat u niet bekend bent met de autotaal. Uit wat u zegt, denk ik dat de startmotor niet werkt. Dit kan te wijten zijn aan een gebrek aan accuvermogen, een probleem met de startmotor zelf, een defecte elektrische verbinding of, in het ergste geval, een ernstig probleem met de motor waardoor deze niet kan draaien. We moeten ook weten of u afwijkingen hebt opgemerkt voordat de motor stopte, bijvoorbeeld of hij oververhit raakte of dat de rode lampjes gingen branden die een lage oliedruk of een gebrek aan lading van de dynamo naar de accu aangaven. Ik hoop dat ik u kan helpen. Met vriendelijke groet, Luis.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42357 door handmatig-mechanisch
Hallo en bedankt voor je hulp met dit probleem,

Igryo. Nee, ik zag dat er geen olie in zat toen hij de bougies verwijderde. En als je hem start, maakt hij geen geluid. Er komt alleen stroom, maar de motor draait alsof hij niet in

de werkplaats staat. De monteur draaide aan een poelie die zich onderaan voor de motor bevindt en die draaide. Toen hij de bovenkap verwijderde, was hij schoon, er was geen water-oliemengsel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42371 door handmatig-mechanisch
Hallo! Als de motor, zoals u zegt, niet blokkeert bij het draaien van de krukaspoelie, moet u zoeken naar een elektrisch probleem of een probleem met de startmotor, zoals ik u in eerste instantie al vertelde. Wanneer de motor draait wanneer u de schakelaar met de sleutel omdraait, moet u blijven controleren op een hoogspanningsvonk bij de bougies. Als dit niet gebeurt, moet het probleem in het ontstekingssysteem of de toerentalsensor zitten. De cilindercompressie en de brandstofdruk moeten ook worden gemeten. Ik herhaal, al deze handelingen moeten worden uitgevoerd door een ervaren monteur; anders kunnen andere onderdelen die mogelijk niet worden beïnvloed, beschadigd raken, maar die bij onervaren gebruik kapot kunnen gaan, zoals sensoren, actuatoren of de regeleenheid zelf (computer). Ik hoop dat dit nuttig is geweest. Met vriendelijke groet, Luis.