Zoek MDM

Bulletin

Volkswagen Passat 2003, Geen vonk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42348 door handmatig-mechanisch
Volkswagen Passat uit 2003, geen vonk - Geplaatst door manual-mecanica
Hallo aan alle leden van deze pagina en dit forum,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een Volkswagen Passat uit 2003 met een 1.8L viercilindermotor en handgeschakelde versnellingsbak. Het probleem is het volgende: ik reed normaal en plotseling viel de motor uit en wilde niet meer starten. Als ik het contact in de "start"-stand zet, werken de elektrische componenten wel – de lichten, deuren, ramen en radio – maar als ik de sleutel omdraai om de motor te starten, gebeurt er niets; er is geen vonk. Ik heb niet veel verstand van autotechniek. Ik heb een monteur gevonden en die zei dat het niet de distributieriem is en dat de motor niet vastgelopen is. Hij heeft de afdekking waar de bougies zitten verwijderd en volgens hem zijn de kleppen niet verbogen of zo. Maar ik denk niet dat hij me precies wilde vertellen wat er mis is. Hij zei dat hij de motor uit elkaar moest halen, enzovoort. Het punt is, hij zei dat de motor gerepareerd kan worden en dat ik hem niet hoef te vervangen, maar hij vertelde me nog steeds niet precies wat er mis is, en toch vraagt ​​hij me meer dan het zou kosten om de motor te vervangen. Ik zei dat ik erover na zou denken en besloot via dit medium onderzoek te doen om een ​​idee te krijgen.

Let op: hij heeft me niets verteld over de brandstofpomp, de verdeler of iets anders.

Kan iemand me helpen? Dit is mijn e-mailadres:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42354 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Volkswagen Passat 2003, geen vonk
Als de distributieriem in orde is, is de enige reden om de motor te demonteren een kapotte koppakking. De motor zou wel starten, maar slecht lopen, met zichtbare tekenen van olie-watervermenging, rook en ander ongebruikelijk gedrag.
Zat er olie toen je de bougies verwijderde?

Maakt de startmotor geluid als je probeert te starten?
Hoor je een klik?

Het kan van alles zijn, van een doorgebrande draad die voorkomt dat de brandstofpomp brandstof injecteert tot een ECU die om verschillende redenen vastloopt.

Vraag een tweede mening aan een andere monteur; er is altijd tijd om de motor later open te maken.

Laat ons weten of je het probleem hebt opgelost, en zo niet, houd ons dan op de hoogte van je vorderingen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42356 door handmatig-mechanisch
Hallo! Raadpleeg eerst een andere monteur; zoek een betrouwbare monteur die u kunt aanbevelen. Om het probleem te diagnosticeren, hebben we meer informatie nodig, vooral omdat u niet bekend bent met autoterminologie. Op basis van wat u hebt verteld, denk ik dat de startmotor niet werkt. Dit kan komen door een zwakke accu, een probleem met de startmotor zelf, een defecte elektrische verbinding of, in het ergste geval, een ernstig motorprobleem waardoor de motor niet kan starten. We willen ook graag weten of u andere problemen hebt opgemerkt voordat de motor uitviel, zoals oververhitting of de rode waarschuwingslampjes voor een lage oliedruk of onvoldoende acculading. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet, Luis.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42357 door handmatig-mechanisch
Hallo en bedankt voor je hulp met dit probleem,

Igryo. Nee, ik zag dat hij de bougies eruit haalde en er zat geen olie in. Als je probeert te starten, hoor je niets, er komt alleen stroom door, maar de motor lijkt niet eens te

draaien. De monteur draaide aan een poelie aan de voorkant van de motor, onderaan, en die draaide wel. Toen hij de bovenklep verwijderde, was die schoon; er zat geen mengsel van water en olie in.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42371 door handmatig-mechanisch
Hallo! Als de motor, zoals je zegt, niet vastloopt wanneer je de krukaspoelie draait, moet je, zoals ik al eerder aangaf, op zoek gaan naar een elektrisch probleem of een probleem met de startmotor. Wanneer de motor ronddraait, moet je blijven controleren of er een hoogspanningsvonk bij de bougies is. Als dit niet gebeurt, ligt het probleem in het ontstekingssysteem of de toerentalsensor. Je moet ook de cilindercompressie en de brandstofdruk meten. Ik herhaal: al deze handelingen moeten worden uitgevoerd door een ervaren monteur; anders kunnen andere onderdelen die er misschien niet direct bij betrokken zijn, beschadigd raken. Dit kunnen sensoren, actuatoren of zelfs de regeleenheid (computer) zelf zijn. Ik hoop dat dit nuttig is geweest. Met vriendelijke groet, Luis.