Hallo aan alle leden van deze pagina en dit forum,
Ik ben nieuw hier. Ik heb een Volkswagen Passat uit 2003 met een 1.8L viercilindermotor en handgeschakelde versnellingsbak. Het probleem is het volgende: ik reed normaal en plotseling viel de motor uit en wilde niet meer starten. Als ik het contact in de "start"-stand zet, werken de elektrische componenten wel – de lichten, deuren, ramen en radio – maar als ik de sleutel omdraai om de motor te starten, gebeurt er niets; er is geen vonk. Ik heb niet veel verstand van autotechniek. Ik heb een monteur gevonden en die zei dat het niet de distributieriem is en dat de motor niet vastgelopen is. Hij heeft de afdekking waar de bougies zitten verwijderd en volgens hem zijn de kleppen niet verbogen of zo. Maar ik denk niet dat hij me precies wilde vertellen wat er mis is. Hij zei dat hij de motor uit elkaar moest halen, enzovoort. Het punt is, hij zei dat de motor gerepareerd kan worden en dat ik hem niet hoef te vervangen, maar hij vertelde me nog steeds niet precies wat er mis is, en toch vraagt hij me meer dan het zou kosten om de motor te vervangen. Ik zei dat ik erover na zou denken en besloot via dit medium onderzoek te doen om een idee te krijgen.
Let op: hij heeft me niets verteld over de brandstofpomp, de verdeler of iets anders.
Kan iemand me helpen? Dit is mijn e-mailadres: