Zoek MDM

Bulletin

open consultatie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41991 door handmatig-mechanisch
open consultatie Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een cilinderkop met goede compressie, maar de drukleiding naar de kleppen is gebroken, waardoor er olie in het water lekte. Ik heb hem uit elkaar gehaald en de putjes gevonden. Het punt is: als de cilinderkop door corrosie is aangetast en niet te repareren is, moet ik een nieuwe kopen. Maar hoe weet ik dat het blok me geen problemen zal geven zoals de oude? Als iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad, deel die dan met me.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41992 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmechanica op het onderwerp open consultatie
Tap de motorolie af, giet water in het blok, plaats de zuigers in het midden en vul de cilinders met rode automatische transmissieolie. Als er watervlekken in het blok komen, is er mogelijk een scheur in een van de cilinders. Probeer dat eens en kijk hoe het gaat. Controleer vervolgens de lay-out van het blok. Als er niets vreemds is, kunt u het met een gerust hart weer in elkaar zetten. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42005 door handmatig-mechanisch
hoooooo ik ben verdwaald, als het blok van gietijzer is gemaakt, zul je geen problemen hebben, als het van aluminium is, waarschijnlijk ook niet, als de cilinderkop kapot is, kun je hem repareren of kopen, maar om hem te kopen moet hij heel, heel slecht zijn, ze worden over het algemeen gerepareerd, de blokken zijn veel resistenter er gebeurt nooit iets mee tenzij het voertuig heel erg mishandeld is, de test die je vertelt om te kloppen is onpraktisch, ik zeg niet dat het verkeerd is, want om het te laten werken zou de scheur groot moeten zijn en als dat het geval is, zou hij met het blote oog zichtbaar zijn, ook verschijnen de scheuren in de blokken wanneer ze worden blootgesteld aan druk en temperatuur.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42020 door handmatig-mechanisch
Het is beter om het te controleren voordat u de kleppen monteert. Ik heb problemen gehad met een verbogen en gebarsten blok, met name in een Fiat 1.6 16 kleppenblok. Omdat dit blok van ijzer was, was de scheur zo klein dat je het alleen kunt zien met remvloeistof, hydraulische olie of benzine. Mogelijk is dit bij deze collega niet het geval, maar bij mechanische werkzaamheden is nauwkeurige observatie erg belangrijk. Elk klein probleem dat door andere oorzaken kan worden veroorzaakt, is beter om er zeker van te zijn dat het niet gebeurt dan de cilinder weer te moeten verlagen... Groeten, broeders.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #42035 door handmatig-mechanisch
Klopt, daarom zei ik ook dat ik niet zei dat je ongelijk had, en ik heb de rest uitgelegd. Met vriendelijke groet, veel succes.