Zoek MDM

Bulletin

Aansluiten van de airconditioning van een C3/Fiesta/Corsa

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3895 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Kijk, ik werk voor een bedrijf dat ons auto's voor ons werk levert, maar deze auto's hebben geen airconditioning. Ik zeg "niet aangesloten" omdat de standaard airconditioning wel is geïnstalleerd voordat het bedrijf ze overdraagt, dus we gebruiken ze niet, en nu in de zomer gaan we eraan. Mijn vraag is of iemand me kan vertellen welke stekker ik moet aansluiten of wat ik moet doen om de airconditioning weer aan te zetten. De drie modellen die we hebben zijn de C3, de nieuwe Fiesta en de nieuwe Corsa. Heel erg bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3907 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Airconditioning aansluiten op een C3/Fiesta/Corsa
Zomaar!!! Zonder voertuiggegevens of iets dergelijks te verstrekken!!
Om te voorkomen dat de airconditioning in deze voertuigen, waarvan ik aanneem dat ze nieuw zijn, werkt, kunt u het volgende doen:
- De koelmiddeldruksensor loskoppelen.
- De compressor loskoppelen.
- Het gascircuit aftappen.
- Ik denk niet dat ze het relais hebben verwijderd, want anders zouden de ventilatoren niet werken.
- De knop van de airconditioning kan niet worden losgekoppeld, omdat deze in het ventilatiebedieningspaneel is geïntegreerd.

Dus, onderzoek het eens...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3909 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Airconditioning aansluiten op een C3/Fiesta/Corsa
Bedankt, Recoveko. Het klopt dat ik niet veel informatie heb, maar ik heb het onderzocht en ik denk dat het probleem is dat de compressor niet is aangesloten. Op de C3 zit een gele stekker waarvan de aansluitkabel ergens los zit. Zou dat het kunnen zijn? Ik heb hem op de C3 gevonden, maar ik heb de Fiesta en Corsa nog. Oh! En dat zijn allemaal de nieuwste modellen. Nogmaals bedankt.