Zoek MDM

Bulletin

koppelingsproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3884 door handmatig-mechanisch
Problemen met de koppeling Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben hier nieuw, dus maak me alsjeblieft niet te veel zorgen.

Mijn probleem is als volgt: ik heb een Seat Toledo uit 1993. Als ik het gaspedaal zelfs maar iets verder intrap dan nodig is, slipt de koppeling, waardoor ik wanhopig word als ik wil inhalen of zelfs maar wil accelereren. :angry: Het arme ding is een wrak, en ik wil zo min mogelijk geld uitgeven aan reparatie. Dus ik wil graag weten of er een manier is om de koppeling strakker te maken of zoiets zonder een nieuwe te hoeven kopen.

Hoe dan ook, ik hoop dat iemand me kan helpen met het oplossen van het koppelingsprobleem. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3887 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: koppelingsproblemen
De enige mogelijkheid zou zijn dat de koppeling te strak zat en dat daardoor de slip veroorzaakte. Anders zit er niets anders op dan hem te vervangen door een nieuwe. Als je het geld er niet voor hebt, kun je hem natuurlijk ook laten reponeren, hoewel dat niet aan te raden is, maar wel erg goedkoop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3918 door handmatig-mechanisch
Wonderen bestaan in de hemel, ze bestaan niet op aarde. Als je koppeling een hydraulische pomp heeft, hoef je alleen de versnellingsbak te demonteren om te kijken wat er versleten is. Als het mechanisch is, heeft hij een kabel en kan hij worden afgesteld. Je kunt er een beetje mee spelen. Groeten, Alf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 4 weken geleden #3983 door handmatig-mechanisch
wat kan ik je vertellen alkorta123 je moet eerst kijken of het hydraulisch is zoals de goede kortsluiting zegt en als dat zo is weet ik niet of je hebt gemerkt of het pedaal spanning verliest als je erop trapt, want als het spanning verliest is het alsof je het loslaat en als je het loslaat is het er bijna uit en dat zou de reden kunnen zijn voor het slippen maar als het mechanisch is maak je het pedaal helemaal los en draai je het vervolgens vast zodat het pedaal boven driekwart van de hoogte is en daar zou je de verbetering moeten voelen en als dat niet zo is vervang je het door een gereviseerd exemplaar in de tussentijd krijg je meer geld Ik hoop dat mijn mening je helpt en veel succes en laat me weten wat er is gebeurd DOEI.