Zoek MDM

Bulletin

Hyundai Elantra Avante GLS 1996 Oververhitting

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #41231 door handmatig-mechanisch
Hyundai Elantra Avante GLS 1996 Overheating Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.

Allereerst wil ik deze pagina bedanken voor de hulp bij mechanische problemen en de handleidingen; het is erg nuttig geweest.

Ik heb een Elantra Avante GLS SW uit 1996, een 1,8-liter motor met multipointinjectie en dubbele bovenliggende nokkenassen.

Een paar dagen geleden, terwijl ik op de snelweg in een flink tempo bergop reed, begon de motortemperatuur te stijgen. Nadat ik gestopt was en hulp had gekregen, moest ik de auto naar huis slepen. De reparatie omvatte het vervangen van de radiator, het vervangen van de cilinderkoppakking, het plaatsen van een nieuwe thermostaat, het controleren van de elektrische ventilatoren en het verversen van de koelvloeistof.

Na de reparatie reed ik weer de weg op en raakte de auto weer oververhit, tot de rode zone op de thermometer. Door de druk heb ik zelfs de slangen losgemaakt, een keer van de reservetank en nog een keer van de radiator (degene die naar de reservetank leidt). Deze keer stopte ik op tijd en ontstond er geen verdere schade, maar het was zelfs nodig om de thermostaat te verwijderen en meerdere keren te stoppen, waarbij ik de motor ongeveer 45 minuten liet afkoelen, voordat ik mijn bestemming kon bereiken.

Ik zou graag uw hulp willen bij het bepalen waar ik het probleem nog meer kan zoeken. Zoals ik al zei, de radiator is nieuw, net als de thermostaat. Beide elektrische ventilatoren werken naar behoren. Toen ik de motorruimte opende toen de motor oververhit raakte, stonden ze allebei aan en waren er geen koelvloeistoflekken zichtbaar.

Bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Sergio.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 2 maanden geleden #41857 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: Oververhitting in de Hyundai Elantra Avante GLS uit 1996
Geachte heer,

op basis van uw opmerkingen neem ik aan dat ze het volgende niet hebben gecontroleerd:

- Controleer de waterpomp. Daarvoor moet u deze verwijderen. Deze bevindt zich vlak bij de distributieriem. Een mogelijke oorzaak is dat deze defect is.
- Maak ook van de gelegenheid gebruik om de distributiepunten te controleren. Als ik me niet vergis, heeft die motor motorcompensatoren.

Succes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.