Zoek MDM

Bulletin

Hoe bereken je de distributie van een Grand Nomade 2.0D

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40729 door handmatig-mechanisch
:ohmy: Hallo, weet iemand hoe ik de distributieriem van een Suzuki Grand Nomade uit 2004 met een 2.0 Camon Rail dieselmotor moet afstellen? De motor is dezelfde als die van Citroën, maar ik kan het stuur niet afstellen zoals bij Citroën. Help,

bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40732 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp hoe de timing van een Grand Nomade 2.0D af te stellen
Ik zal je vertellen, met een referentiepunt op de nokkenas of krukas is de rest gedaan. Markeer het met witte markeringen of een permanente witte stift voordat je de oude riem verwijdert. Een paar punten van één tand van de krukas naar een punt op het blok en van een punt op de cilinderkop naar het nokkenastandwiel. Als je ook een rotatiepomp hebt, haal dan één riem eraf en leg er een andere op, en alle punten zouden moeten overeenkomen. Draai het geheel twee keer met de hand rond met een sleutel om er zeker van te zijn dat er geen kleppen vastzitten, en klaar is Kees.

Let op: als je het niet op deze manier wilt doen, zoek dan een programma genaamd Autodata. Daar zie je waar de timingpunten zitten en of je daarvoor een gereedschap nodig hebt.

Wees heel voorzichtig. Als de krukas geen spie heeft, kan deze van zijn plaats raken en een probleem veroorzaken.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.