Zoek MDM

Bulletin

probleem met mijn Hyundai Elantra

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40709 door handmatig-mechanisch
Probleem met mijn Hyundai Elantra. Geplaatst door manual-mecanica
Een paar maanden geleden begon mijn auto oververhit te raken en liep er kokend water uit het koelvloeistofreservoir. Tijdens de laatste controles die ik deed, haalde ik de slang los die van de motor naar de radiateur loopt, en er spoot een straal water uit. Daarom besloot ik het heft in eigen handen te nemen en heb ik de waterpomp, de koppakking, het krukaswiel en de distributieriem vervangen. De cilinderkop is gecontroleerd en bleek in orde te zijn. Vandaag heb ik mijn auto weer in elkaar gezet en hij startte goed, beter dan ik had verwacht. Het geluid was perfect, maar het probleem blijft: er blijft water uit het reservoir lopen. Mijn grote vraag is: de originele radiateur vertoont tekenen van corrosie of roest. Zou dit het probleem kunnen zijn, waardoor het water niet goed circuleert en de symptomen veroorzaakt worden? Ik heb nog geen thermostaat geïnstalleerd. Mijn auto is een Hyundai Elantra 1.6 DOHC uit 1993. Ik heb al alles vervangen; wat zou het kunnen zijn? Bedankt voor uw reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40710 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op een probleem met mijn Hyundai Elantra.
Het zou kunnen dat de radiator vervuild is; deze zou dan gespoeld of gereinigd moeten worden door perslucht in de radiator te blazen en vervolgens de druk te verlagen, zodat de kalkaanslag loskomt en eruit komt. Dat is mijn bescheiden mening.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40711 door handmatig-mechanisch
Het zou kunnen dat de radiator vervuild is; deze zou dan gespoeld of gereinigd moeten worden door er lucht in te persen en vervolgens de druk te verlagen, zodat de kalkaanslag loskomt en eruit komt. Dat is mijn bescheiden mening.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40724 door handmatig-mechanisch
Hé vriend... heb je de originele radiateurdop er weer op gezet? Werkt de ventilator? Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #40738 door handmatig-mechanisch
Dat is mij ook wel eens overkomen, maar toen kwam het doordat het membraan van de thermostaat niet openging. Als het water niet circuleert, raakt het oververhit en ontsnapt de druk via het ventiel in de dop. Reinig het watercircuit en alles komt weer goed.