Zoek MDM

Bulletin

Isuzu 2.8TD-injector van de 4JB1T-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40383 door handmatig-mechanisch
Isuzu 2.8TD injector voor de 4JB1T motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een paar vragen. Zoals ik al zei, ik heb een Isuzu 2.8 TD 97 met een 4JB1T-motor en mijn probleem is dat het een tijdje duurt voordat de motor start nadat hij een tijdje niet heeft gedraaid (2 tot 3 uur). Je moet dan brandstof oppompen met de waterafscheider
en pas na een paar pogingen start en loopt hij zonder problemen. Mijn vraag is of deze injector

www.dencodiesel.com/store/scripts/System...124011.JPG&Scale=1.0
alleen goed werkt met de conische "ring" zoals deze
www.eurodieselweb.com.ar/uploads/imagenes/lightbox_0271bl.jpg
of dat ik ook de O-ringen moet toevoegen zoals hier op de foto te zien is
www.alamaula.com/capital-federal/accesor...4jai-45-4jb1/2890959
en of ze correct zijn geplaatst, dat wil zeggen of ze in die volgorde zitten of hoe het is wat ben je aan het doen...

heel erg bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40385 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Isuzu 2.8TD-injector voor de 4JB1T-motor

Advies: 1) Controleer op brandstoflekken in de behuizing van de injectiepomp.
B) en controleer of de brandstof met constante luchtbellen circuleert.

Als u lekkages in de injectiepomp constateert, dient u deze te verwijderen en basisonderhoudswerkzaamheden uit te voeren (vervang rubberen afdichtingen, oliekeerringen, gasklephuisbussen en ringen).
Als u luchtbellen constateert, vervang dan het filter en/of controleer het brandstoftoevoercircuit...

Dit soort probleemoplossing wordt in principe gebruikt bij alle soorten conventionele en elektronische dieselinspuiting... (geen common-railsystemen!)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40388 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Isuzu 2.8TD-injector voor de 4JB1T-motor
Hallo, hartelijk dank voor uw antwoord, ik ga dat eens bekijken, maar goed, ik denk, en ik blijf bij mijn standpunt, dat het bij de injector ligt, waar hij lucht aanzuigt en de brandstof terugstroomt... omdat een van de retourslangen, toen alles in elkaar zat (hij was uit elkaar gevallen omdat de pakking was gesprongen omdat ze een pakking hadden gebruikt die niet paste), lekte en er vanaf de basis die je op de cilinderkop kunt zien diesel omhoog spatte... nadat ik de slang had afgesteld, spatte het nog steeds hetzelfde, dus ik heb de tijd genomen om de hele motor te wassen en te drogen met de compressor om te zien of er nog steeds lekte en omdat er geen diesel meer lekte, heb ik er expres diesel bijgegooid en als het bleef spetteren... daaruit leidde ik af dat er compressie via de injector naar buiten kwam...

vandaar mijn vraag... DEZE INJECTOR HEEFT, NAAST DE CONISCHE RING DIE OP DE BASIS VAN DE INJECTOR RUST, NOG ANDERE DINGEN ZOALS DE O-RING (ORING RING, O- ... RUBBER) IN DE HELFT ZOALS GETOOND OP DE FOTO???? Hartelijk dank allemaal

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #40399 door handmatig-mechanisch
Hallo, mocht iemand dit lezen, ik denk dat ik op de goede weg ben. Ik heb ontdekt dat de injector inderdaad een O-ring heeft, maar dat dit niet de oorzaak is van de drukuitlaat. De verantwoordelijke daarvoor is de conische ring die op de onderkant van het deksel zit en alles afdicht.
Als ik die kan krijgen, kom ik morgen te weten wat er is gebeurd, want blijkbaar is het mijn drukprobleem.

Aan de andere kant, als iemand het weet, heeft iemand dan een idee waarom hij witte rook afgeeft, vooral bij het starten en wanneer de motor wat harder draait?

Hij gaat eigenlijk heel ver in de derde versnelling en als ik hard druk. Ik heb hem al op maximale compressie gezet en hetzelfde gebeurt. Nou, ik hoop op antwoorden of ideeën, ook al zijn ze niet precies, alles helpt, mensen,:) bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 9 maanden geleden #48369 door handmatig-mechanisch
Beste, naar mijn bescheiden mening, en ik hoop dat u me corrigeert als ik het mis heb, zoals onze vriend ecnop zei, denk ik dat uw probleem niet in de injector zit. Simpel gezegd, er moet drukproblemen zijn tussen de pomp en de tank. De tussenliggende druk is het filter met de bijbehorende primerpomp die tevens fungeert als een "terugslagklep" waardoor de brandstof niet terug kan keren naar de tank, waardoor er een lichte druk ontstaat tussen de pomp en het filter. (Ik heb het ontstekingsprobleem al meerdere keren opgelost door de primer te vervangen.) Controleer, zoals aangegeven, de slangen naar de injectiepomp op lekkages. Vervang ze eventueel door transparante slangen om te zien waar het lek zit, want die zijn soms met het blote oog niet zichtbaar. Wat de retourslang betreft, deze heeft geen grote invloed op de motorprestaties, waardoor de witte rook, die volgens mij gewoon lucht in het injectiesysteem is, uitgesloten is.