Zoek MDM

Bulletin

Controleer de krukassensor van de Opel Astra.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40371 door handmatig-mechanisch
Hallo. Hoe kan ik testen of de krukassensor goed is? Het is een Hall-sensor (3-pins connector, voeding, massa en signaal). De auto slaat af of heeft moeite met starten of het toerental te bereiken.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40452 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Controleer de krukaspositiesensor van de Opel Astra.
Je hebt een oscilloscoop nodig, strip de signaalkabel een beetje en als het goed is krijg je een grafiek in de vorm van een kanteel (vierkante lijn).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40457 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Controleer de krukaspositiesensor van de Opel Astra.
Je kunt de test uitvoeren met een diode. De verbinding hangt ervan af of deze een variabele massa heeft. Verbind vervolgens de plus van de diode met de vaste plus en de min van de diode met de variabele min. De diode zou moeten knipperen wanneer je het contact aanzet. Als dat niet het geval is, is er iets mis, maar wees voorzichtig: in dat geval is de ontstekingsmodule of de bobine beschadigd. Ze verkopen de sensor niet, alleen de complete verdeler.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40475 door handmatig-mechanisch
Nou, na wat rond te hebben gezocht, heb ik de volgende test gedaan:
ik heb de voedingsspanning gecontroleerd, ongeveer 11,75 V. Ik heb de spanning gemeten tussen het signaal en de sensormassa, met het scherm naar de hal gericht, aangesloten en met het contact open, 11,72 V en niet ernaartoe gericht, 0,06 V. Ik heb ergens gelezen dat de eerste waarde tussen 3 en 8 V zou moeten liggen. De spoel heeft ook gemeten en was binnen het bereik, ik moet de module zien, dit alles volgens Autodata. Het duurt even voordat de stroomtoevoer is ingeschakeld en produceert aanvankelijk zwarte rook. Ik verdenk ook de MAP.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #40570 door handmatig-mechanisch
Hoi maat, uit wat je zegt, klinkt het meer alsof je een lage brandstofdruk hebt. Heb je de druk voor de zekerheid gecontroleerd? En als het de ontstekingsmodule of de MAP-sensor is, zou het motorstoringslampje moeten gaan branden. Vraag: Werkt het systeem terug als je vol gas geeft op het moment dat de storing optreedt? Dat zou voldoende moeten zijn om een lage brandstofstroom vast te stellen, samen met de rest waar je het over hebt. Het zou voelen alsof je een explosie in het luchtfilter voelt. Groeten.