Zoek MDM

Bulletin

Ford Transit 2.5 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39872 door handmatig-mechanisch
Ford Transit 2.5 start niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Ford Transit die al een jaar stilstaat en als ik hem probeer te starten, gaat hij moeizaam. De diesel bereikt de injectoren niet, maar het dieselfilter is vol. Wat kan ik doen? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39878 door handmatig-mechanisch
Vervang eerst de brandstof, want als de brandstof lange tijd heeft stilgestaan, kan deze beschadigd zijn. Vervang vervolgens het brandstoffilter, want dit kan verstopt zijn geraakt doordat het zo lang heeft stilgestaan dat het door sediment is verstopt. Controleer of de brandstof de brandstofpomp bereikt en met voldoende druk weer verlaat, door de inlaatleidingen naar de injectoren los te maken. Gebruik deze handeling om het brandstofcircuit te ontluchten (de brandstofpomp kan kapot zijn). Controleer of de overloopleidingen van de injectoren niet gebarsten zijn, aangezien er lucht in kan blijven hangen, en monteer een goede accu. Als de Transit elektronische brandstofinspuiting heeft, koppel dan de injectorkabels los om ze te ontluchten, aangezien deze zeer kwetsbaar zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39904 door handmatig-mechanisch
diesel bereikt de injectoren niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39908 door handmatig-mechanisch
Goed
om te weten: als het probleem bij de pompdruk ligt, probeer de motor dan te starten met een starter (een spuitbus met oplosmiddel onder druk, bijvoorbeeld thinner). Als de starter start, controleren ze de pomp. Controleer de pomp op die manier en laat het ons weten.;)