Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane Classic automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7443 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane Classic automatische transmissie
Uitstekende FHP, bedankt dat je de tijd hebt genomen om het antwoord te geven, niet veel mensen op dit forum doen dat, en wat je zei is erg nuttig voor onze community, knuffels

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7444 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane Classic automatische transmissie
Alleen al daarom neemt je karma toe. Zo belonen we hier de bereidheid en de goede vibes die je voelt als je de tijd neemt om problemen op te lossen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7458 door handmatig-mechanisch
Hoi FHP, ik wou dat ik naar de garage kon gaan die je auto heeft gerepareerd, maar ik woon in Mexico, dus ik ga op zoek naar een dealer, aangezien Renault hier niet erg populair is.

Ook hartelijk dank voor je reactie, en geloof me, het stelt me gerust... Ik stond op het punt mijn auto naar de stort te brengen...

VEEL SUCCES!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17602 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Re: Renault Megane Classic automatische transmissie
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Mégane en ze hebben me verteld dat ik de versnellingsbak moet vervangen. Kunt u mij vertellen welke garage ze het voor u hebben gerepareerd? Iedereen waar ik ben geweest, heeft me hetzelfde verteld. Ik zou u zeer dankbaar zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17607 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Re: Renault Megane Classic automatische transmissie
Als je bedoelt dat de automatische versnellingsbak vastloopt in een versnelling en niet schakelt, stuur ik je het bericht dat ik destijds op het forum heb geplaatst:

"Ik had hetzelfde probleem en de oplossing was heel eenvoudig. Eerlijk gezegd duurde het even voordat ze het probleem vonden, maar ik had geluk dat ik een monteur vond die de tijd nam om de storing te vinden en te vinden. Ik zal je vertellen, de eerste indruk was om de hele versnellingsbak te vervangen, maar na verschillende tests vonden ze de oplossing. Dit alles heeft me een paar maanden gekost, maar dat is het minste.

Eerst hebben ze de bougies vervangen en... niets (ze dachten dat het iets elektrisch zou kunnen zijn).
Toen de bobines en... ook niets.
Uiteindelijk hebben ze het magneetventiel vervangen dat de smering van de versnellingsbak regelt of zoiets. Ze hebben ook de versnellingsbakolie ververst.

Volgens wat je me vertelt was het probleem precies hetzelfde. Ik denk dat je gerust kunt zijn. Bovenal zouden ze niets moeten aanraken zonder te weten wat er mis is. Ze sluiten de computer aan en terwijl de auto rijdt, geeft die een grafiek weer van alle parameters.
Als je wilt dat ik je bel, Stuur me telefonisch een nummer, ik ben erg geïnteresseerd om u te helpen.

Op de factuur voor mijn autoreparatie staat:
ARBEID
OS Controle versnellingsbak defect
Voertuigtest
In-line drukregeling
OA EXT-REP HYDRAULISCHE VERDELER

MATERIALEN
PAKKING DEKSEL
SOLENOÏDEKLEP
3,5 L RENAULTMATIC D3 OLIE

Totale factuur inclusief btw: € 300.

Geloof me, ik was ten einde raad, vooral gezien het feit dat het een nieuwe auto was.

Ik kom uit een plaats in Huesca; Binéfar, maar ik weet zeker dat jullie ergens groter wonen en de technische dienst van Renault dezelfde middelen heeft. Uiteindelijk bleek het een solenoïdeklep te zijn die de smering van de versnellingsbak regelt. Zoals u ziet, waren de reparatiekosten laag (vergeleken met wat het had kunnen zijn).
Blijf alstublieft aandringen.
Een knuffel.