Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane Classic automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30201 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane Classic automatische transmissie
Tot nu toe geen problemen. Ik heb er zo'n 30.000 km mee gereden en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Afkloppen.
Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30452 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane Classic automatische transmissie
Wat zijn de symptomen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30462 door handmatig-mechanisch
Een van de symptomen is dat hij niet veel vermogen heeft in de eerste of de achteruit. Uit pure wanhoop heb ik mijn versnellingsbak vervangen, maar we hebben de solenoïdeklepkast niet vervangen en HET IS NOG STEEDS BIJNA HETZELFDE. Het is een beetje beter geworden, maar het is niet overtuigend. Hij schakelt nu goed. 's Ochtends heeft hij meer vermogen dan de rest van de dag. Als ik op de openbare weg ga, gaat het waarschuwingslampje van de versnellingsbak branden. Ik heb een Scenic uit 2001 met een automatische transmissie en hij heeft 100.000 km op de teller. Sommigen zeggen dat de versnellingsbakolie niet afkoelt en dat daarom de versnellingsbaksensor gaat branden. Anderen zeggen dat het komt door een slechte afstelling van de multifunctionele bak die slecht is afgesteld en dat er daarom een geluid vandaan komt of dat de kogelplaat slecht is afgesteld. De waarheid is dat ik dat niet nog eens wil meemaken en ik weet niet hoe ik een van beide moet doen.

Groeten en bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #35573 door handmatig-mechanisch
Kan iemand mij vertellen of de automatische transmissies in de Megane uit 2004 goed zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 4 maanden geleden #42363 door handmatig-mechanisch
Het antwoord van Manual-mecanica op de automatische transmissie van de Renault Megane Classic
Weer dat probleem van verandering. Nog twee jaar goed, en dan weer helemaal los met die "verandering"-spreuk. Het is frustrerend.