Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane Classic automatische transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30201 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Automatische versnellingsbak Renault Megane Classic
Tot nu toe geen problemen. Ik heb er zo'n 30.000 km mee gereden en hij heeft me nog niet in de steek gelaten. Afkloppen.
Groetjes

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30452 door handmatig-mechanisch
Antwoord van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Automatische versnellingsbak Renault Megane Classic
Wat zijn de symptomen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30462 door handmatig-mechanisch
Een van de symptomen is dat de auto weinig vermogen heeft in de eerste versnelling en achteruit. Uit pure wanhoop heb ik de versnellingsbak vervangen, maar we hebben de solenoids niet vervangen en het probleem is vrijwel hetzelfde gebleven. Het is iets verbeterd, maar niet overtuigend. Hij schakelt nu prima en heeft 's ochtends meer vermogen dan op andere momenten van de dag. Tijdens het rijden op de openbare weg gaat het waarschuwingslampje van de versnellingsbak branden. Ik heb een Toyota Scenic uit 2001 met een automatische versnellingsbak en 100.000 kilometer op de teller. Sommigen zeggen dat de transmissievloeistof niet goed afkoelt, waardoor het waarschuwingslampje brandt. Anderen zeggen dat het komt door een verkeerde afstelling van de multifunctionele regeleenheid; deze is niet goed afgesteld en daarom komt er een geluid vandaan, of het kogellager is verkeerd afgesteld. Eerlijk gezegd wil ik dit niet nog een keer meemaken en ik weet niet hoe ik een van deze problemen moet oplossen.

Alvast bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #35573 door handmatig-mechanisch
Kan iemand mij vertellen of de automatische versnellingsbakken in de Megane uit 2004 goed zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #42363 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp automatische versnellingsbak van de Renault Megane Classic
Weer dat probleem van verandering. Nog twee jaar goed, en dan weer helemaal los met die "verandering"-spreuk. Het is frustrerend.