Hallo, ik ben blij dat ik u kan helpen en ik hoop dat mijn kleine bijdrage helpt en uw probleem verzacht.
Uit wat u zegt, lijkt het erop dat de distributieriem niet goed is afgesteld. Als u de distributieriem, spanrol en geleiderollen, en ook de waterpomp met de bijbehorende pakking hebt vervangen, moet u de motortiming controleren om te zien of deze goed is gesynchroniseerd.
Eerst moet u de eerste cilinder van de motor op het BDP zetten, de motortimingmarkeringen controleren en de motor met iets blokkeren om te voorkomen dat deze beweegt. In dit gedeelte maakt u de spanrol van de distributieriem los, markeert u de riem met krijt in de draairichting om hem te verplaatsen en voert u de bijbehorende afstellingen opnieuw uit.
U kunt dezelfde distributieriem opnieuw monteren, aangezien u deze onlangs hebt gemonteerd en er weinig kilometers mee zijn gereden. U moet de merktekens voor de motortiming respecteren en de juiste spanning op de motorspanning zetten die op het huis is aangegeven. Om de timing te controleren, moet u de motor draaien nadat u het blok hebt verwijderd, maar wees voorzichtig: draai de motor altijd naar rechts en controleer vervolgens de merktekens voor de motortiming. Als u bij het draaien over de streep gaat om de timing van de eerste cilinder te controleren, mag u nooit in de tegenovergestelde richting van de motorrotatie draaien, omdat de waarde van de riemspanning dan verkeerd zou zijn en u het risico loopt de riem uit fase te zetten en een tand op de distributie over te slaan... Groeten en veel succes