Zoek MDM

Bulletin

Ford Focus 1.6 dci distributie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39619 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp: Ford Focus 1.6 DCi distributie.
Hallo allemaal, gisteren heb ik een nieuwe waterpomp en distributieriemset gekocht. Ik ga een nieuwe spanrol, geleiderol en riem monteren. Ik wil niet alles weer hoeven demonteren vanwege onverwachte problemen, want dat is meer werk en het ongemak van het niet hebben van een auto dan de hele set kost. Ik hoef alleen nog de afdekkingen te monteren en te testen. Ik maak het vanmiddag af.
Bedankt voor jullie advies.
Met vriendelijke groet en fijne feestdagen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39724 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Ik heb de waterpomp en de distributieriemset (spanrol en geleiderol) al gemonteerd. Uiteindelijk heb ik er ook een nieuwe riem op gezet, want voor wat het waard is, wilde ik het risico niet nemen, omdat het meer kost om alles te demonteren om hem te vervangen dan het waard is. Nou, de auto is klaar voor weer een goed seizoen. Ik heb ook nieuwe antivries erin gedaan.
Bedankt allemaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39726 door handmatig-mechanisch
GEEN ENKELE FABRIKANT STAAT TOE DAT U DE MOTOR IN DE TEGENGESTELDE RICHTING VAN DE DRAAIRICHTING LAAT DRAAIEN. Ik raad aan om alles te demonteren, opnieuw te kalibreren en alleen in de draairichting te draaien. In de tegenovergestelde richting draaien kan ervoor zorgen dat de spanner verschuift en zijn functie niet goed uitvoert (dit komt niet vaak voor, maar het kan gebeuren). Dit kan er ook voor zorgen dat de distributieriem één tand verschuift, wat lawaai en een gebrek aan vermogen veroorzaakt, zonder dat dit schade aan de motor veroorzaakt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39756 door handmatig-mechanisch
Toen ik de pomp verving, heb ik de motor opnieuw gekalibreerd en alle markeringen kwamen overeen. Ik heb de motor een paar slagen met de hand gedraaid zonder hem te starten, en zonder hem opnieuw te kalibreren totdat ik zeker wist dat hij goed gekalibreerd was, wilde ik hem niet starten. De auto rijdt tot nu toe prima en ik heb er al een paar kilometer mee gereden.
Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39886 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben blij dat ik u kan helpen en ik hoop dat mijn kleine bijdrage helpt en uw probleem verzacht.
Uit wat u zegt, lijkt het erop dat de distributieriem niet goed is afgesteld. Als u de distributieriem, spanrol en geleiderollen, en ook de waterpomp met de bijbehorende pakking hebt vervangen, moet u de motortiming controleren om te zien of deze goed is gesynchroniseerd.
Eerst moet u de eerste cilinder van de motor op het BDP zetten, de motortimingmarkeringen controleren en de motor met iets blokkeren om te voorkomen dat deze beweegt. In dit gedeelte maakt u de spanrol van de distributieriem los, markeert u de riem met krijt in de draairichting om hem te verplaatsen en voert u de bijbehorende afstellingen opnieuw uit.
U kunt dezelfde distributieriem opnieuw monteren, aangezien u deze onlangs hebt gemonteerd en er weinig kilometers mee zijn gereden. U moet de merktekens voor de motortiming respecteren en de juiste spanning op de motorspanning zetten die op het huis is aangegeven. Om de timing te controleren, moet u de motor draaien nadat u het blok hebt verwijderd, maar wees voorzichtig: draai de motor altijd naar rechts en controleer vervolgens de merktekens voor de motortiming. Als u bij het draaien over de streep gaat om de timing van de eerste cilinder te controleren, mag u nooit in de tegenovergestelde richting van de motorrotatie draaien, omdat de waarde van de riemspanning dan verkeerd zou zijn en u het risico loopt de riem uit fase te zetten en een tand op de distributie over te slaan... Groeten en veel succes