Zoek MDM

Bulletin

Chraysler LHS mod 97 v6 wordt warmer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39402 door handmatig-mechanisch
Chrysler LHS 97 V6 raakt oververhit. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Goedemorgen allemaal.
Ik heb een LHS uit 1997, de radiator en de koelvloeistofdop zijn al vervangen. Hij heeft geen thermostaat, maar na ongeveer 10 tot 15 minuten werk stijgt de temperatuur tot bijna driekwart van de indicator en als ik hem laat staan, loopt hij op tot 100... kan iemand me aanraden wat ik moet doen... zou het de waterpomp kunnen zijn? En als iemand me het timingschema van deze motor kan geven, zou ik dat zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet,

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39407 door handmatig-mechanisch
De reactie van Manual-mecanica op de oververhitting van de Chrysler LHS 97 V6
Ik ben niet zo bekend met dat model. Heeft hij een elektrische ventilator of een viskeuze? Heb je de olie gecontroleerd op emulsie? Om de cilinderkoppakkingen uit te sluiten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39409 door handmatig-mechanisch
Het is de motor die later uit de Chrysler 300, V6 3,5 liter, is gehaald... ja, hij heeft elektrische ventilatoren, die werken goed, de olie is prima, geen water. Vanmorgen heb ik het koelvloeistofpeil gecontroleerd en dat is in orde... Ik heb de flens verwijderd waar de thermostaat in zit, van daaruit wordt de koelvloeistof over de gehele cilinderkop verdeeld... en die is droog... alsof de lucht die daar zit er niet uit kan, wat me doet denken dat de pomp niet werkt bij 100 of dat het ontluchtingsgat (dat in de flens van de thermostaat zit) is afgesloten met een schroef x, ik denk dat het de pomp of de ontluchter is.... wat raadt u aan... begin met de ontluchter en dan de pomp... ????
Bedankt.... Goedemorgen.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39417 door handmatig-mechanisch
De thermostaat kan op het verkeerde moment opengaan. Test hem eerst zonder thermostaat om te zien hoe hij reageert. Als je een radiatordop hebt, zou je bij het verwijderen van de thermostaat en het starten van de auto water in de radiator moeten zien lopen. Begin in ieder geval altijd met de thermostaat en ontlucht deze grondig. Controleer vervolgens de radiator en vervolgens de pomp. Dit is min of meer de gemakkelijkste methode, maar ook de meest ingewikkelde of tijdrovende. Laat ons weten hoe de tests verlopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39466 door handmatig-mechanisch
Oké... Ik haal de thermostaat eraf. Het probleem is dat de radiator geen dop heeft; hij wordt gevoed vanuit het reservoir. Ik ga de methode die je noemde nog eens bekijken... Ik laat het je weten.
Groeten.
Bedankt