Zoek MDM

Bulletin

Glof 1990 zet druk en druk op het filter van

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39053 door handmatig-mechanisch
Glof 1990 zet druk en beweegt richting het filter. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb een Golf uit 1990 die prima liep tot een paar dagen geleden, toen hij onder druk olie begon te lekken van de cilinderkop naar het oliefilter. Ik heb mijn filter gecontroleerd en het was helemaal doordrenkt met olie. Mijn vraag (ik vermoed dat de compressie in de motor lekt) is: waar zou dit lek kunnen zitten? In de zuigerveren, kleppen of wat dan ook zou me dwars kunnen zitten. Twee dagen geleden had ik na 25 kilometer bijna geen olie meer. Ik merk ook druk uit de oliepeilstok.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39061 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp Glof 1990 zet druk en druk op het filter
Dit defect wordt meestal veroorzaakt doordat de compressie via ovale ringen of cilinders naar het carter wordt gedrukt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39064 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp Glof 1990 zet druk en druk op het filter
Controleer de carterontluchtingsslang, die loopt van het luchtfilter naar de cilinderkop. De mijne was ooit verstopt en lekte olie, zelfs via de krukaskeerringen. Ik weet niet of dat het probleem is, maar het is makkelijk te controleren en het kan geen kwaad om het te doen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39067 door handmatig-mechanisch
Uit wat je zegt, heb je ofwel een olieveer gebroken, ofwel heeft de motor een zeer lage compressie. Als het door de oliepeilstok heen schiet, is het het veiligst om te controleren of het de olieveren zijn. Olieverbruik, dat kun je ook te danken hebben aan oliekeerringen, klepgeleiders, de kilometerstand en welk model is het? 1.6, 1.8 benzine of diesel? Wat maakt je nat? Is het luchtfilter nat met olie, omdat het niet helder is? Schuur de olie nu.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #39068 door handmatig-mechanisch
Ik heb de slang en het overdrukventiel al gecontroleerd, maar daar is niets van te zien.:( Ik denk dat het de ringen zijn.