Zoek MDM

Bulletin

probleem xara picasso 1.6 hdi electro egr klep

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden - 12 jaar en 11 maanden geleden #38826 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een niet zo vaak voorkomend probleem en wil graag een lang verhaal vertellen om jullie meer details te geven, zodat we kunnen kijken of we het probleem kunnen vinden:

Hoe het allemaal begon:

Waarschuwing: Spoiler!

Hoe het gerepareerd is:

Waarschuwing: Spoiler!

De auto rijdt nu prima, maar we hebben een probleem met de turbo:

De turbo was de schroef kwijt die de as vasthield, dus we kwamen erachter en bestelden een nieuwe bij Seville, deze is gemonteerd en op dit moment werkt de turbo zelf prima, het probleem zit in de elektronische klep van het EGR-membraan, deze gaat open en zuigt het vacuüm uit de turbo zodra deze start, en ik denk dat de volgorde van de buizen correct is

de verbindingen zijn:
Code:
Vacuüm - aangesloten op de constante vacuüm-aftakleiding Uit - aangesloten op de turbo-activator ATM - aangesloten op het kleine ingekapselde sponsfilter
Wat is er mis of wat zou het probleem kunnen zijn?
Het membraan-magneetventiel is nieuw en werkt precies zoals ik het had. Ik wil dus graag weten wat het probleem zou kunnen zijn. Is het een defecte aansluiting van de buizen of een elektrisch probleem, zoals een vastgelopen klok?

Een deel van het bericht is verborgen voor niet-geregistreerde gebruikers. Meld u aan of registreer om het te bekijken.

Laatst bewerkt: 12 jaar 11 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38845 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van het probleem met de elektro-EGR-klep van de Xara Picasso 1.6 HDI
Controleer of het de EGR-klep is. Het beste wat je kunt doen is deze verwijderen om te testen of het de echte boosdoener is. Het kost veel werk, maar het is niets bijzonders. Plaats een afgedichte pakking op de plaats waar de pakking met de carrosserie is verbonden en test hoe deze zich gedraagt om uit te sluiten of het de klep zelf of een elektrisch onderdeel is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden - 12 jaar en 11 maanden geleden #38850 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp van het probleem met de elektro-EGR-klep van de Xara Picasso 1.6 HDI
Ik begrijp het probleem niet helemaal.
- Bereikt het vacuüm constant het turbomembraan wanneer de motor wordt gestart, of ontsnapt het vacuüm juist en wordt het membraan niet geactiveerd?
- Als het vacuüm verloren gaat wanneer de EGR-magneetklep wordt geactiveerd, is er mogelijk sprake van een geperforeerd EGR-membraan of de slang die van de magneetklep naar de EGR loopt.
- Wanneer de motor wordt gestart, moet de magneetklep die het turbovacuüm regelt, openen, zodat het vacuüm de turbogeometrie activeert tot de maximale druk. Bij stationair draaien moet het vacuüm dus de turbo bereiken.
- Het is ook mogelijk dat u de connectoren van de magneetklep hebt verwisseld, de EGR-aansluiting op de turboklep en vice versa, aangezien de magneetkleppen hetzelfde zijn en dit kan gebeuren als ze samen zijn.
Ik hoop dat dit helpt.
Laatst bewerkt: 12 jaar 11 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38853 door handmatig-mechanisch
Leg dit nader uit. De auto heeft geen stroom of schakelt over naar de noodmodus wanneer hij een bepaalde snelheid bereikt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 11 maanden geleden #38875 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor jullie reacties. Morgen zal ik het advies van Lord bekijken:
Code:
-Het is ook mogelijk dat u de aansluitingen van de magneetventielen hebt verwisseld, de EGR-aansluiting op de turboklep en vice versa, aangezien de magneetventielen hetzelfde zijn en dit kan gebeuren als ze samen zitten.

Aan de andere kant, het deel van de vragen dat u mij hebt gesteld:

de klep creëert een constant vacuüm, maar de doorgang naar de uitstroom blijft ook dat constante vacuüm, de buizen verliezen geen lucht, de turbo blijft volledig geactiveerd, maar regelt niet met acceleratie, en aan de andere kant, als ik accelereer op een helling, komt hij naar beneden en heeft geen vermogen, met andere woorden, de auto is (flikker) zoals ze in mijn land zeggen (geen belediging voor homo's)

Ik zal je morgen vertellen wat ik probeer. In de tussentijd zou ik alle kleine gegevens of ideeën die je me geeft op prijs stellen. Morgen zal ik het in de computer zetten en kijken wat de dialyse me vertelt. Ik zal de connectoren controleren en ook naar de dialyse van de injectoren kijken, want er is er één die een beetje vuil lijkt te zijn. Hoewel ik er reiniger in heb gedaan, lijkt het erop dat het niet goed werkt als ik het op toeren breng. Er klinken klik-klik-klik-geluiden.