Zoek MDM

Bulletin

Passat TDI 1.9 motor (1Z)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38679 door handmatig-mechanisch
Passat TDI 1.9 motor (1Z) Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een 1.9 TDI Passat model 96 en het oliedruklampje knippert en er klinkt een klein alarmsignaal, maar de oliedruk is prima. Ik heb het gecontroleerd met een oliedrukmeter en die is in orde. Ik weet niet wat het kan zijn. Kan iemand me helpen? Ik heb het lampje vervangen, maar het is nog steeds hetzelfde.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38685 door handmatig-mechanisch
Reactie van een monteur op het onderwerp Passat TDI 1.9 motor (1Z)
Hallo, heb je het elektrische systeem gecontroleerd? Mogelijk is er kortsluiting. Wanneer de motor uit staat, is de vulvo verbonden met de massa. Wanneer de motor draait, wordt de massa via de vulvo verwijderd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38704 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik snap niet hoe die snede eruitziet. Ik bedoel, de lamp is een lamp met één draad. Ik heb geen schema hoe ik de draad moet volgen en zo, en er zitten hier wat losse draden, maar ik weet niet waar ze heen gaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38705 door handmatig-mechanisch
Het oliedruklampje blijft knipperen vanaf het moment dat hij start. Als ik boven de 2000 toeren kom, begint het kleine alarm te klinken en gaat het piep-pie-pie-pie totdat ik het contact uitzet en weer in de versnelling zet. Als ik niet boven de 2000 toeren kom, klinkt het niet. Ik weet niet wat het kan zijn. Ik word er gek van.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38733 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben nieuw op het forum en ik wil je graag vertellen dat ik ook een Passat TDI heb. Wat je probleem betreft: Volkswagens hebben over het algemeen twee lampjes. Eén lampje schakelt het lampje in, net als alle andere, en waarschuwt dat er geen minimale druk van ongeveer een halve kilo is, en het andere lampje activeert het alarm als er niet meer dan twee kilo druk is bij tweeduizend toeren per minuut. Controleer dus eerst of je deze druk bereikt en ga vervolgens de twee bovengenoemde lampjes testen. Nou, dat is wat ik je kan geven, SDS.