Zoek MDM

Bulletin

Toyota Corolla 2005 remprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38499 door handmatig-mechanisch
Remprobleem Toyota Corolla 2005 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Corolla uit 2005 en als ik hard rem, blokkeren de voorwielen en sleept de auto. De auto heeft geen ABA, alleen schijfremmen op alle vier de wielen. Het lijkt alsof de achterwielen niet goed remmen.
Heeft iemand dit probleem al eens eerder gezien en hoe kan ik het oplossen?

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38508 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Remproblemen Toyota Corolla 2005
Wat is aba? Als de voorwielen blokkeren of de achterwielen niet remmen? Leg het iets uitgebreider uit, zodat ik je beter kan helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38592 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Remproblemen Toyota Corolla 2005
Bedankt voor uw interesse in mijn probleem.
Ik zal proberen beter uit te leggen wat er aan de hand is.
De auto is een Corolla XLI uit 2005, met schijfremmen op alle vier de wielen en geen ABS.
Als de remmen normaal worden gebruikt, is het probleem niet merkbaar, omdat hij redelijk goed remt. Wanneer u echter meer kracht op de remmen zet of meer kracht zet om sneller te stoppen, slipt de auto op het wegdek en komt er rook uit de voorwielen, maar niet uit de achterwielen.
Ik heb de remblokken op alle vier de wielen gecontroleerd; hoewel ze niet nieuw zijn, kunnen ze nog prima mee.
Deze rem zou efficiënt moeten zijn omdat hij schijfremmen op de achterwielen heeft.
Ik heb een Sentra II en de remmen zijn veel beter, ook al gebruikt hij remblokken op de achterwielen.
Als u enig idee heeft wat er aan de hand zou kunnen zijn, zou ik het op prijs stellen als u me dat zou kunnen laten weten.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38595 door handmatig-mechanisch
De schijfremmen op alle vier de wielen hebben allemaal een remregelaar, zodat eerst de voorwielen remmen en daarna de achterwielen. Uit wat je zegt, denk ik dat dit normaal is. In ieder geval denk ik dat je naar Toyota moet gaan om te controleren of de remdruk achter normaal is of dat er juist te weinig remdruk is, omdat de vloeistofdoorstroming naar achteren erg beperkt is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 9 maanden geleden #38613 door handmatig-mechanisch
Vervang de verdeler die op de brandmuur is gemonteerd, dit kost je ongeveer 200 dollar. Dit is het probleem in deze auto, maar wat er gebeurt is niet zo ongebruikelijk, maar als de verdeler beschadigd raakt, wordt het erger.