Zoek MDM

Bulletin

Advies en zelfs kritiek zijn welkom.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #38029 door handmatig-mechanisch
Advies en zelfs uitbrander zijn welkom. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo aan alle forumleden, ik wil graag de volgende vraag stellen. Ik heb net de kop van mijn Tsuru vervangen, maar ik heb hem niet geringd. Natuurlijk hebben verschillende vrienden en kennissen me verteld dat ik hem moest rinkelen omdat ik niet weet wat de compressie en andere problemen zijn. Laat ik het verduidelijken: ik heb de kop vervangen omdat de ketting brak en de kop duidelijk krom was, maar de monteur had me verteld dat er geen probleem was als ik hem niet zou rinkelen, omdat het duidelijk was dat de zuigers niet nat waren van olie of water. Alles was in perfecte staat. En de waarheid is dat je me al aan het twijfelen hebt gebracht, want sommigen zeggen dat er geen probleem is en anderen dat wel, en nou ja, de waarheid is dat ik niet weet wat ik nu moet doen, dus ik hoop dat je mijn twijfels kunt ophelderen. Heel erg bedankt. :fluit:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #38030 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteurs op dit onderwerp: Advies en zelfs berispingen zijn welkom.
Het kan in ieder geval geen kwaad om de zuigerveren te vervangen, maar doe dat wel na een diagnose.
Als je ze vervangt, hebben ze natuurlijk meer compressie.
De vraag is: hebben de zuigers de kleppen geraakt?
Zo ja, controleer dan eerst de staat van de zuigers, want die kunnen beschadigd zijn, wat een groter probleem in de motor kan veroorzaken.
Maar als je monteur zegt dat alles in orde is en je de diagnose 100% vertrouwt, hoef je je geen zorgen te maken.
Controleer de zuigers wel als ze beschadigd zijn.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #38031 door handmatig-mechanisch
Reactie van de monteurs op dit onderwerp: Advies en zelfs berispingen zijn welkom.

Guillermo_Felipe schreef: Het kan in ieder geval geen kwaad om de zuigerveren te vervangen, maar dat moet wel na een diagnose gebeuren.
Natuurlijk, als je ze vervangt, zullen ze meer compressie hebben.
De vraag is: hebben de zuigers de kleppen geraakt?
En zo ja, controleer dan eerst de staat van de zuigers, want die kunnen beschadigd zijn, wat een groter probleem in de motor kan veroorzaken.
Maar als je monteur zegt dat het goed is en je de diagnose 100% vertrouwt, hoef je je geen zorgen te maken.
Maar controleer de zuigers wel als ze beschadigd zijn.
Succes.

Ze lieten een heel licht spoor achter, maar ik liet hetzelfde spoor achter door er een beetje met mijn vinger overheen te wrijven om de koolstof te controleren, of ik weet niet hoe het verbrandingsresidu op de zuigers heet. En tja, hij is een monteur die ik van harte aanbeveel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #38032 door handmatig-mechanisch
Ja, maar soms raken ze beschadigd. Het overkwam een vriend ooit, waarbij de distributieriem brak en de kleppen de zuigers raakten.
Hij verving alle kleppen, maar controleerde de zuigers niet. Uiteindelijk braken de zuigers in de cilinder en moest hij de motor vervangen.
Die controle die ik noemde, is om die problemen te voorkomen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 10 maanden geleden #38033 door handmatig-mechanisch
Wat
er gebeurt, is dat het aanbevolen is om te bellen om te profiteren van de gedemonteerde kop, maar wanneer de kleppen de zuigers raken, gebeurt er niets omdat de kleppen erg dun zijn en gemakkelijk buigen. Als de auto vóór de kettingbreuk geen probleem meer heeft, hoeft u zich geen zorgen te maken. Ik heb al verschillende koppen vervangen zonder te bellen en er is niets gebeurd.
Maar de monteur "heeft" wel de plicht om u de mogelijkheid te geven om te bellen om te profiteren van de gedemonteerde kop. Veel succes en
we staan voor u klaar.