Zoek MDM

Bulletin

Boze Peugeot!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36941 door handmatig-mechanisch
Peugeot Malto! Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal,

ik heb een Peugeot 206 1.4 HDI uit 2002 en gisteren sprong de brandstofmeter ineens van één streepje boven halfvol naar bijna leeg. Ik ben ermee naar de garage gegaan omdat ik dacht dat het de brandstofniveausensor was, maar die bleek in orde te zijn. De wijzer ging namelijk naar het eerste streepje bij het starten van het contact en leek correct te werken. De monteur, nu achterdochtig, merkte op dat de wijzer niet naar beneden ging toen hij de connector van de sensor loskoppelde.:-S Hij heeft de connector kortgesloten om te kijken of de wijzer dan omhoog zou gaan, maar dat gebeurde niet. Jullie kunnen je vast wel voorstellen wat mijn vraag is... Wat zou er toch mis kunnen zijn met deze arme auto?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36954 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Peugeot Malto!
Als de klok niet reageert wanneer je hem activeert, dan is dat het probleem. Maar let op: als je een BCI hebt, moet je die controleren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36958 door handmatig-mechanisch
Hallo Kike,

allereerst hartelijk bedankt voor je reactie. We hebben de analoge klok uit het instrumentenpaneel verwijderd en gereset, en de kilometerteller werkt nu prima. Er zit een BCI (Built-in Control Module) in, die we hebben gecontroleerd en alles lijkt in orde. Wat zou het probleem kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37000 door handmatig-mechanisch
Is de brandstoftank beschadigd? Of misschien heb je een te kleine brandstofpomp die niet alle brandstof kan aanzuigen, zoals vaak gebeurt bij DOHC-cilindermotoren wanneer er aftermarket-pompen worden geïnstalleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #37007 door handmatig-mechanisch
Ik heb de auto sinds 2007 en hij heeft nooit problemen gehad, afgezien van olieverversingen, filters en regulier onderhoud... helemaal niets. De meter heeft het altijd goed gedaan... en vandaag, na wat online onderzoek, zou het de ECU kunnen zijn, hoewel ik zoals gezegd geen idee heb... bedankt voor je reactie.