Zoek MDM

Bulletin

snelheidsindicator werkt niet normaal

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3670 door handmatig-mechanisch
Snelheidsmeter werkt niet normaal Geplaatst door manual-mecanica
Allereerst wil ik de mensen die deze pagina beheren bedanken voor hun hulp.
Ik zal mijn probleem uitgebreid uitleggen.
Ik heb een Nissan Maxima uit 1992, 3000cc, V6, VG30(e) motor.
Mijn probleem is de snelheidsmeter, die, wanneer ik hem start, niet aangeeft welke snelheid ik op dat moment heb. Na een tijdje begint de naald te tikken.
De problemen die dit veroorzaakt, naast het niet weten van de snelheid, zijn dat de auto in eerste instantie geen snelheid heeft en niet correct schakelt. Wanneer hij weer start, is alles weer normaal. Ik heb de sensoren en kabels gecontroleerd waarvan ik denk dat ze ermee te maken hebben, maar ik heb geen resultaten gevonden.
Ik hoop dat dit helpt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3673 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Snelheidsmeter werkt niet normaal
Hallo, als je auto een sensor in de versnellingsbak heeft en je hebt, zoals je zegt, de kabels gecontroleerd, dan zou het de sensor kunnen zijn. Als er daarentegen een kabel van de versnellingsbak naar het dashboard loopt, zou het de kabel zelf kunnen zijn die kapot is. Als het elektronisch is, ga dan met een diagnosecomputer naar het dashboardgedeelte en daar krijg je mogelijk een foutmelding. Als alles in orde is, zou het de versnelling in de versnellingsbak of de versnelling met de sensor kunnen zijn die versleten is. Controleer het en laat het me weten. Groeten, Alfredo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 1 maand geleden #3702 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Snelheidsmeter werkt niet normaal
Het probleem zit waarschijnlijk in de naald op het dashboard. Groeten.