Zoek MDM

Bulletin

Xantia airbag waarschuwingslampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36251 door handmatig-mechanisch
xantia airbag getuige Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, het airbaglampje in mijn Xantia 2.0 HDi brandt al een tijdje. Ik heb begrepen dat het een kabel is die onder mijn stoel loopt. Klopt dat, en zo ja, hoe kan ik dat verhelpen? Bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36282 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Xantia airbag waarschuwingslampje
Hallo vrienden, als het airbaglampje brandt, betekent dit dat een of meer onderdelen van de airbag niet goed werken. Over het algemeen, en als je nog geen ongelukken hebt gehad, komt dit doordat de spoel achter het stuur (niet onder de stoel) is doorgesneden. Deze zit vastgeschroefd in een klein plastic kastje, precies tussen het stuur en de lichtschakelaars, richtingaanwijzers, enz. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36289 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Xantia airbag waarschuwingslampje
Sorry dat het zo lang duurde, bedankt voor de uitleg. Ik hoorde over een andere film. Ik zal kijken wat ik kan doen. Bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36337 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Bij veel auto's wordt het probleem met het airbaglampje veroorzaakt doordat de bestuurders- of passagiersstoel beweegt tijdens het rijden en de verbinding onder de stoel verschuift, waardoor er meer weerstand ontstaat en het storingslampje gaat branden.
De oplossing is altijd hetzelfde: naar de garage gaan om de computer het probleem te laten diagnosticeren en de foutcode te laten wissen.
Ik heb zelfs de plastic verbinding verwijderd en de draden gesoldeerd, maar in extreme gevallen is het beter om de stoelen niet te verplaatsen tijdens het rijden.
Succes...;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36340 door handmatig-mechanisch
Bedankt, maar ik weet niet wat ik moet doen, want de ene zegt dat het op het stuur zit en de andere zegt dat het onder de stoel zit. Ik denk dat ik het maar even laat zitten om te kijken of ze het voor me kunnen ophelderen. Groeten.