Zoek MDM

Bulletin

Moeilijk starten met Nissan B13

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36271 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Moeilijk starten van een Nissan B13
Bedankt allemaal voor jullie hulp.
Ongelooflijk, de motor start meteen, maar zoals RichardTZ al zegt, klinkt en loopt hij onregelmatig, en stottert hij bij het accelereren.
Er lopen vier draden naar de MAF-sensor; in dit geval is een dikkere witte draad doorgeknipt. Ik voeg wat foto's van de nokkenastiming bij.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36295 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Moeilijk starten van een Nissan B13
Volgens Auto Data heeft die sensor 3 draden. Er zou accuspanning moeten staan tussen aansluiting 3 en de massa. Voer de test uit met de sensor losgekoppeld. Op de middelste aansluiting, met de connector losgekoppeld en geaard, zou 0 volt moeten staan. En tot slot, op aansluiting 1, met het contact aan en geaard, zou 1 volt moeten staan. Bij stationair draaien zou de spanning 1,2 tot 1,8 volt moeten zijn met de sensor aangesloten. Controleer dat. Wat ik vreemd vind, is dat er 4 draden bij de sensor komen. Ik kijk naar het schema en zie die drie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36326 door handmatig-mechanisch
RichardTZ, hartelijk dank. Je had helemaal gelijk. Het was de bovenste spanner. Ik heb die vervangen en het onaangename geluid is verdwenen. Hij accelereert goed. Nu kan ik het stationair toerental nog steeds niet goed regelen. Ik heb de IAC (Injection Control Unit) gecontroleerd, en als ik die alleen beweeg, losgekoppeld, verandert het stationair toerental. De neutraalstandsensor is ook losgekoppeld. Wat de MAf betreft, ik voeg wat foto's bij. Wat ik vreemd vind, is dat ik alle sensoren heb losgekoppeld, en dat het motorstoringslampje niet brandt, terwijl het waarschuwingslampje wel goed is.