Zoek MDM

Bulletin

Moeilijk starten met Nissan B13

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36229 door handmatig-mechanisch
Moeilijk starten met Nissan B13 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met een Nissan B13 GA16DE motor.
Om hem te starten, moet je het gaspedaal intrappen. Bovendien slaat hij, als hij eenmaal gestart is, af als ik probeer te accelereren. Is er een indicatie voor een storing? Het motorstoringslampje blijft niet branden.

Met vriendelijke groet

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36249 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Moeilijk starten van een Nissan B13
Kijk, als ik het goed begrijp, zou het gasklephuis vuil kunnen zijn en zou het handmatig schoongemaakt moeten worden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36252 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Moeilijk starten van een Nissan B13
Nu slaat hij in één keer aan, zonder problemen, en blijft hij draaien, maar het stationair toerental is erg onstabiel en de motor klinkt als een diesel. Ik heb de bougies verwijderd, die allemaal verstopt zaten met roet, wat erop wijst dat het mengsel te rijk is. Ik denk dat als hij verkeerd was gesynchroniseerd, hij gewoon niet zou starten of moeite zou hebben. Nou, deze motor heeft veel kilometers op de teller omdat hij in het openbaar vervoer is gebruikt. De MAF of flowmeter geeft aan dat hij is nagekeken en de IAC/AAC-klep mist een veer. Wordt vervolgd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36256 door handmatig-mechanisch
Kijk, probeer een IAC-klep in goede staat en met alle onderdelen te vinden of te lenen. Dit zou het probleem kunnen zijn. Stel hem ook af met de vlinderklep.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36258 door handmatig-mechanisch
Die motor start zelfs met een losse kettingtand. Ik vertel je dit omdat het me is overkomen bij een auto van een klant met defecte hydraulische spanners. Ze klonken vreselijk, liepen onregelmatig en accelereerden niet goed. Controleer de kleptiming.