Zoek MDM

Bulletin

Vervelend geluid

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #36157 door handmatig-mechanisch
Vervelend geluid Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.

Ik heb een Hyundai Elantra uit 2000 en ongeveer een maand geleden begon ik een vreemd geluid te horen toen ik zachtjes op het gaspedaal trapte. Het leek alsof "iets" de voorwielen blokkeerde, of alsof de handrem erop stond, of er iets mis was met de versnellingsbak (het is een automaat).

Ik heb hem naar verschillende monteurs gebracht. De eerste vertelde me dat het de remmen , dus heb ik ze vervangen, maar niets. Omdat het dat niet was en ik aarzelde, ging ik naar een andere monteur. De tweede vertelde me dat het het koppelingssysteem . Ik vroeg hem wanneer, en hij zei $ 375. Om te bevestigen wat hij me had verteld, bezocht ik een andere monteur, de derde om precies te zijn. Hij vertelde me dat het de distributieriem en dat het vervangen ervan $ 105 zou kosten. Om het helemaal af te maken, bezocht ik nog een andere monteur voordat ik een beslissing nam, en hij vertelde me dat het de waterpomp was en dat het $ 83 kost om te repareren

Ik snap er niks van. Zou het geluid te wijten kunnen zijn aan een storing in alle onderdelen, zoals elke monteur mij afzonderlijk vertelde, of zou het kunnen dat geen enkele monteur gelijk heeft?

Kunt u mij helpen het probleem te identificeren? Ik zou u bij voorbaat zeer dankbaar zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #36170 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: Vervelend geluid
Hallo, ik laat je weten dat het koppelingssysteem niet werkt op basis van wrijving zoals in de handleiding staat, dus het zou geen geluid moeten maken. De distributieriem, net als de waterpomp, remt de auto niet af, hoe slecht ze ook werken. Ze kunnen wel geluid maken, maar je zou het constant moeten voelen. Controleer of er voldoende olie in de versnellingsbak zit, of vervang deze als deze vuil is. Er zou ook een filter moeten zitten dat vervangen moet worden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #36178 door handmatig-mechanisch
De waarheid is dat het vrij lastig is om een geluid via een forum te diagnosticeren, want afgezien van het feit dat we het geluid niet horen, kunnen we het ook niet voelen of wat dan ook. Je geeft niet veel informatie over het geluid, of het hees is, of het erger wordt als je gas geeft, of het er altijd is, zelfs bij stationair draaien en zonder dat de auto beweegt, etc. Meer informatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #36193 door handmatig-mechanisch
Bedankt Leoespe voor je informatie... Kikemec, wat betreft meer informatie, ik wil je vertellen dat op een parkeerplaats, zolang je niet accelereert, het geluid niet verschijnt, alleen wanneer je accelereert, maar tussen 1000-3000 toeren per minuut, omdat het bij hogere toerentallen niet meer hoorbaar is.

Wanneer de auto binnen hetzelfde toerental draait (1000-3000), is het geluid hoorbaar, bij hogere toerentallen verdwijnt het. Als ik hem in neutraal zet tijdens het rijden, verdwijnt het geluid, ongeacht of ik langzaam of snel ga. In een bocht is het altijd hoorbaar.

Als ik achteruit rijd, is het geluid minder, maar het is altijd hoorbaar.

Als ik de airconditioning aanzet, is het geluid minder. Maar persoonlijk denk ik dat het komt door het geluid van de airconditioning, dat ik niet goed kan horen.

Als ik OVERDRIVE activeer, verdwijnt het geluid over lange afstanden, maar een vriend zei dat ik het niet moest activeren omdat het de versnellingsbak beschadigt.

En tenslotte, het geluid blijft aanwezig in versnelling 2 en L.

Als je meer informatie nodig hebt, vraag het gerust en bedankt voor de hulp jongens... Ik zal het geluid van het geluid zo dadelijk toevoegen.