Zoek MDM

Bulletin

Twingo 1994 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36089 door handmatig-mechanisch
Twingo uit 1994 start niet. Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo goedemiddag, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste bericht. Het probleem is het volgende:
ik heb de thermostaat van mijn Twingo vervangen. Ik wilde hem starten, maar er gebeurde niets. Hij startte niet omdat er water op de motor lag. Ik dacht dat er water in de verdeler was gekomen, dus heb ik die verwijderd en die was droog. Maar de waarheid is dat hij in slechte staat was, dus heb ik hem vervangen, maar hij werkt nog steeds niet. Nu lig ik ermee in het droogdok, omdat ik heb gecontroleerd of de ontstekingsvolgorde klopte. De brandstof bereikte de motor en de vonk bereikte de bougies. Alles klopte, maar er gebeurde niets. Hij start nog steeds niet. Als iemand mij hierbij kan helpen, zou dat geweldig zijn, want ik weet niet waar ik nog meer naar moet kijken. Groeten en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36109 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Twingo uit 1994 start niet
en je hebt de verdeler correct afgesteld, dat wil zeggen, je hebt gecontroleerd of wanneer cilinder één in compressie is, de vonk in de verdeler klaar is om naar die cilinder over te springen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 1 maand geleden #36113 door handmatig-mechanisch
Hallo goedemiddag, ik heb het gecontroleerd en het start niet, maar het heeft geen resultaat. Ik heb gelezen en foto's bekeken en forums bezocht. Ik heb een probleem met de verdelerkap. Ik heb gemerkt dat de contacten bij de nieuwe kap iets lager zitten dan bij de oude en dat de vonk bij deze kap vrij hoog is. Ik dacht dat de nieuwe kap misschien niet precies hetzelfde was en dat ze hem per ongeluk in de winkel naar me hadden geschoven. Morgenvroeg zal ik de kap nog eens goed bekijken en als dat zo is, ga ik naar de winkel om te kijken of ze hem willen omruilen voor een andere. Deze keer neem ik de oude mee om te controleren en te zien dat hij precies hetzelfde is. Morgen laat ik het je weten. Met vriendelijke groet en bedankt voor je antwoord.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 4 weken geleden #36155 door handmatig-mechanisch
Hmm, kun je ons vertellen wat je hebt gedaan om bij de thermostaat te komen? (Wat heb je uit elkaar gehaald?) Waarom heb je hem vervangen? We kunnen daar beginnen en je meer details geven. Misschien ligt de fout niet bij de verdeler.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 3 weken geleden #36205 door handmatig-mechanisch
Hallo, sorry dat ik hier niets heb geschreven, maar ik ben erg druk geweest met de Twingo en ik heb goed en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat het kleine startprobleem is opgelost. Blijkbaar moest ik bij het verwijderen van de luchtfilterkast het contact loskoppelen. Toen ik mijn geheugen had teruggedraaid, heb ik alles losgedraaid en ben ik tot het besef gekomen. Het vervelende is dat toen ik begon, er water uit de pakking van de waterpomp kwam en toen ik die wilde demonteren, braken 5 van de 7 schroeven af. En dat terwijl ik eerst alles had losgedraaid, terwijl ik dacht aan wat er kon gebeuren, want het was erg hard en kwam er niet uit. Ik heb het kleppendeksel verwijderd om meer ruimte te hebben om te manoeuvreren en tot mijn verbazing zag ik dat er water in de tuimelaars zat, dus ik ging ervan uit dat de cilinderkoppakking in het riool was verdwenen. Ik denk dat ik die morgen demonteer en controleer, maar het ziet er erg slecht uit. Ik houd jullie op de hoogte van wat er gebeurt. Ik heb het bericht van mijn geweldige vriend granpiripi gevolgd en ik hoop dat alles goed gaat, dus wens me succes.